eEducation Albert signerar pilotavtal för försäljning av Alberts licenser i MediaMarkts butiker
eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, har idag ingått ett samarbetsavtal med Impressive Relations AB i syfte driva försäljning av Albert prenumerationer till barnfamiljer i MediaMarkts butiker.
Avtalet är ett pilotavtal och sträcker sig fram till den sista april 2023. Albert skall utbilda Impressive Relations personal inom hela produktportföljen för att ge potentiella kunder i butikerna en så bra genomgång av Alberts utbildningsprodukter som möjligt.
”Albert har sedan starten arbetat fokuserat med att demokratisera utbildning och det är väldigt roligt att nu kunna möjliggöra detta tillsammans med Impressive Relations och MediaMarkt. Vi är exalterade över möjligheten att ge familjer en ordentlig demonstration av vår digitala utbildningsplattform live i butiker och ser det som ett ytterligare medel och kanal att nå ut och utbilda marknaden om vår plattform. Vi är imponerade över de resultat som genererats för andra varumärken och ser detta som ett högkvalitativt men också kostnadseffektivt forum för en dialog med potentiella kunder. Vi anser att detta samarbete och kanal kompletterar vår befintliga digitala marknadsmix och kundanskaffningskanaler väl.”, säger Kajsa Lernestål, Marknadschef på Albert.
Samarbetsavtalet ingås omedelbart med en pilotperiod om ca tre (3) månader och Impressive Relations kommer erhålla en fast ersättning per genererad kund till Albert. Om avtalet inte sägs upp av någondera part vid pilotens utgångsdatum omvandlas avtalet automatiskt till ett tillsvidareavtal. Avtalet garanterar inga volymer men vid full utrullning bedöms det genera ca 2.500 kundmöten per dag.