Eatgood växlar upp och tar in ny marknadschef(CMO), Anna Johansson.
EatGood växlar upp och tar in Anna Johansson som ny marknadschef(CMO). Hon kommer att leda företagets storsatsning på att vidareutveckla varumärket och stärka företagets marknadsposition, med hög fokus på digital närvaro och media samt mässor med ökad försäljning som tydligt mål.
Anna Johansson kommer att arbeta i EatGood, som är ett FoodTech-bolag, med produktfamiljen Lightfry som genom sitt Lightfry Cooking System möjliggör hälsosammare matproduktion av t.ex snabbmat som ersätter oljefritösen med fördelar för slutkonsumenten, restauranger och samhället i stort. Bolagets varmluftsteknik, Air Fry Technology, skapar möjligheten att ersätta dagens oljefritöser utan att ge avkall på smak, utseende eller konsistens. Möjligheten att även kunna ångkoka, grilla, rosta och torka ger en otrolig mångsidighet i produkten Lightfry vilket ökar marknaden och potentialen ytterligare. Anna Johansson har tidigare erfarenhet från branschen på flera nivåer då hon både arbetat med marknadsföring, uppsökande försäljning samt dessutom drivit restaurang utomlands i Spanien vilket innebär att hon har full förståelse avseende fördelar och möjligheter med produkten Lightfry. Hon har studerat psykologi på Göteborgs universitet samt business management & finans på IHM Business School.
–” Med stor glädje och ödmjukhet tar jag mig an rollen som marknadschef på EatGood Sweden AB. Jag ser verkligen fram emot att bidra till vår fortsatt spännande resa som vi har framför oss och att stärka vår position på marknaden. Med flertalet mässor inplanerade under andra halvåret så skall det bli intressant och inspirerande att bygga långsiktiga relationer, underlätta och möjliggöra framtida affärer och skapa en fortsatt ökad kännedom om Lightfry generellt som produkt.Att få jobba med produkter som hjälper människor och bidrar till en bättre hälsa ger mig en enorm motivationskraft” - säger Anna Johansson, Marknadschef på EatGood Sweden AB.
Anna Johansson kommer in i bolaget vid en mycket intressant tidpunkt. Många faktorer och parameterar pekar på ett regimskifte mot Air Fry Technology bl.a hälsa, tillgång och prisutveckling av vegetabiliska oljor och t.ex den boomande trenden med air fryers för konsumentmarknaden på en global marknad. Här kommer Anna Johansson ta en central roll inom marknad på den internationella spelplanen. Annas erfarenhet och känsla för mat, drift av restaurang samt kommunikation kommer att komma väl till sin rätt i bolagets läge där det befinner sig just nu och för framtida målsättningar. Lightfry är en faktor som verkligen kan förändra marknaden markant i ett slag och öppna upp för affärsmöjligheter. I detta sammanhang är det mycket intressant med möjligheten att replikera oljefritering men även att kunna ångkoka, grilla, rosta samt torka olika produkter vilket skapar oanade möjligheter för restaurangköken och öppnar många nya möjligheter till att servera mat med optimerad kvalitet och smak - det finns med andra ord mycket att uträtta för bolaget.
”Vi säger välkommen ombord till Anna Johansson i sin roll som CMO hos Eatgood. Jag ser med stor tillförsikt fram emot ett fantastiskt samarbete och utveckling gemensamt av och för bolaget. Anna är ett mycket starkt tillskott för Eatgood på den internationella marknaden vilket är mycket välkommet. Vi ser fram emot att få introducera Anna för alla, nya som gamla kunder, med intresse och nyfikenhet av teknik med fokus på hållbarhet, hälsosammare och bättre mat likväl som säkerhet i sina restaurangkök” – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB
Telefon: 0736-87 21 26
E-post: [email protected]
Kort om EatGood
EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangkök men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus och personalmatsalar.