Desenio Group välkomnar Michael Kurlancheek som General Manager, Nordamerika
Desenio Group AB har rekryterat Michael Kurlancheek som General Manager i Nordamerika. Han arbetar för närvarande som General Manager på Lime, ett snabbväxande teknikföretag, baserat i Washington, D.C. Michael kommer att börja arbeta på Desenio Group i mitten av november.
I sin nya roll på Desenio Group kommer Michael att fokusera på att etablera verksamhet på plats och accelerera koncernens verksamhet i Nordamerika. Desenio Group har hanterat kunder i Nordamerika från sitt huvudkontor i Stockholm sedan slutet av 2016 och 2020 hade företaget en nettoomsättning på mer än 40 miljoner kronor proforma i regionen.
Marknaden för prisvärda väggkonst och ramar i USA har ett uppskattat marknadsvärde på en tredjedel av den totala globala uppskattade marknaden på 15 miljarder EUR.*
I sin roll som General Manager och direktör för regional verksamhet på Lime, leder Michael ett
team av personer inom områden som affärsstrategi, marknadsexpansion och resursallokering samt har fokus på att åtgärder som ökar lönsamheten.
Innan sitt jobb på Lime arbetade Michael som portföljförvaltare på Morgan Stanley. Han började sin karriär på KPMG LLP. Han tog examen från Indiana University med en Bachelor of Science in Business och en Master of Science in Accounting.
Michael Kurlancheek kommenterar:
"Jag ser fram emot att använda mina kunskaper, erfarenheter och entusiasm för att stärka Desenio Group i Nordamerika."
Fredrik Palm, VD på Desenio Group kommenterar:
"Jag är mycket glad att få välkomna Michael till Desenio Group. Rekryteringen av Michel markerar vårt ökade fokus på regionen, och planen är att ha ett team och ett logistikcenter på plats 2022."
*Källa: McKinseys marknadsstudie 2020 beställd av Desenio Group.