DELÅRSRAPPORT Q3 2022
Siffror i sammandrag
Januari – September 2022
Januari – september 2022 jämfört med motsvarande period 2021:
- Nettoomsättning: KSEK 19 079 (KSEK 14 851)
- Resultatet efter finansiella poster: KSEK 399 (KSEK 219)
- Resultatet per aktie*: SEK 0,042 (SEK 0,023)
* Beräknat på 9 577 366 aktier
Juli- September 2022
Tredje kvartalet 2022 jämfört med motsvarande kvartal 2021:
- Nettoomsättning: KSEK 7 114 (KSEK 5 215)
- Resultatet efter finansiella poster: KSEK 322 (KSEK 263)
- Resultatet per aktie: SEK 0,034 (SEK 0,028)
* Beräknat på 9 577 366 aktier
Bästa aktieägare,
Vi kan konstatera att vi lämnar ett positivt tredje kvartal bakom oss där vi tecknat flertalet nya avtal, välkomnat vår nya digital marketing manager och arbetat intensivt med utvecklingsarbetet.
Nettoomsättningen för Q3 2022 uppgick till KSEK 7 114, att jämföras med KSEK 5 215 för samma period föregående år, vilket innebär en omsättningstillväxt på hela 36,4%. Resultatet efter finansiella poster uppgick till KSEK 322 för Q3 2022 att jämföras med KSEK 263 för Q3 2021.
Försäljningsarbetet tog fart under september månad. Vi är mycket stolta över att kunna påvisa en stark tillväxt under rådande marknadsförhållanden. Vi har både arbetat med traditionell uppsökande försäljning och vidareutvecklat våra samarbeten med CRM-byråer och konsulter, vilket fortsätter leverera goda resultat. Pipelinen ser bra ut, vi har många nya affärer på ingång och trots högsäsong för våra kunder är våra förväntningar att stänga många affärer i Q4.
Pilotprojektet med Nordens ledande hotellkedja avslutades den sista september. Resultat från testperioden är genomgående mycket positivt, hotellen inom Sverige har haft stor nytta av att kunna nyttja Jojkas plattform för att kommunicera med gästen. Innan ett längre kontrakt tecknas kommer dock hotellkedjan att utvärdera eventuella andra alternativ som finns gällande kommunikation med gästen. Detta arbete kommer att fortgå under de kommande sju månaderna. Under denna sista fas av hotellkedjans utvärdering vill man fortsatt kunna nyttja Jojkas tjänster. Mot bakgrund av detta så har vi tecknat ett nytt avtal med dem som sträcker sig fram till sista april 2023. Vårt mål är fortsatt att i slutändan teckna ett längre och mer omfattande avtal.
Vi är i full gång med att lansera vår fjärde integration mot en extern plattform, denna gång mot Shopify, marknadens ledande e-handelsplattform för små och medelstora bolag. Vi har många befintliga och potentiella kunder som väntar på att få testa integrationen, vilket är mycket positivt och vi ser fram emot lanseringsdagen.
I samband med lansering av Shopify Integrationen genomför vi en kampanj med ett lanseringserbjudande, där har vi fått se exempel på den digitala marknadsföringens potential.
Vår nya Digital Marketing Manager tillträdde sin tjänst i slutet av augusti, sedan dess har det varit full fart framåt. Bland annat har samarbetet mellan sälj och marknad kommit igång och den digitala marknadsföringen har redan börjat generera leads som sälj har konverterat till kunder.
För att ytterligare stärka marknadskommunikationen har vi påbörjat rekryteringen av två nya medarbetare som förväntas tillträda sina tjänster i Q4 2022/Q1 2023.
Sammantaget för perioden januari till september månad har vi presterat helt i linje med budget samtidigt som vi varit tvungna att parera återkommande prishöjningar från operatörernas sida. Att vi i denna miljö kan växa ser vi som ett styrkebesked gällande vårt erbjudande till marknaden.
Nu ser vi fram emot fjärde kvartalet med många spännande saker som är på gång!
Med vänliga hälsningar
Fredrik Dalebrant
Väsentliga händelser under perioden
- Tecknat nytt avtal med Nordens ledande hotellkedja
- Påbörjat rekrytering av copywriter och social media intern
Väsentliga händelser efter periodens utgång
- Lanserat första versionen av integration mot Shopify