Delårsrapport för tredje kvartalet 2022
DELÅRSRAPPORT FÖR TREDJE KVARTALET 2022
Tredje kvartalet (juli - september 2022)
Nettoomsättningen för tredje kvartalet uppgick till 7,4 (4,5) MSEK
Rörelseresultat (EBITDA) för tredje kvartalet uppgick till -3,6 (-2,4) MSEK
Rörelseresultat (EBIT) för tredje kvartalet uppgick till -5,5 (-3,7) MSEK
Resultatet per aktie för tredje kvartalet uppgick till -0,44 (-0,37) SEK
Likvida medel vid periodens slut uppgick till 3,8 (8,8) MSEK
Goodwillavskrivningar uppgick för tredje kvartalet till ca 1,2 MSEK
Nio månader (januari - september 2022)
Nettoomsättningen för perioden uppgick till 20,1 MSEK
Rörelseresultat före avskrivningar uppgick till -11,0 MSEK
Rörelseresultat för perioden uppgick till -16,4 MSEK
Resultat efter skatt och avskrivningar för perioden uppgick till -16,4 MSEK
Resultat per aktie för perioden uppgick till -1,31 SEK
Likvida medel vid periodens slut uppgick till 3,8 MSEK
Väsentliga händelser under perioden
Peter Persson utses till ny koncern VD
Bolaget kallar till extra bolagsstämma
Bolaget tog upp ett lån om 4 MSEK för att stärka rörelsekapitalet
Styrelseordförande Johan Nordin och VD Peter Persson köpte 366 660 aktier vardera
Kupatana uppnådde lönsamhet före avskrivningar om 22% i september
Nettomsättningsökning för koncernen om 64% för perioden jämfört med föregående år
Bolaget lånade ut 1,5 MSEK till dotterbolaget Socialmedialab Nordic AB
Ett antal omstruktureringsåtgärder genomfördes vilka förväntas ge positiva effekter på kostnadssidan under det fjärde kvartalet samt ytterligare positiva effekter under det första kvartalet 2023
Väsentliga händelser efter periodens utgång
Utsett Mangold Fondkommission som likviditetsgarant för bolagets aktie
Byte av Certified Adviser till Mangold Fondkommission
Ingått avtal med en leverantör av e-handelsprodukter som ska lanseras under varumärket Kupatana och blir den första e-handelssatsningen för Kupatana
SaaS-verksamheten Social Content flyttas från Socialmedialab till ett nystartat dotterbolag
Kupatana gör en nyckelrekrytering och anlitar en ny säljchef i kvartal 1 2023
Due diligence perioden för avsiktsförklaringen med Bongo5 förlängd
Aktiemarknadsnämnden uttalar sig angående den riktade emissionen 2021
Dotterbolaget Socialmedialab Nordic AB återbetalade lånet från moderbolaget om 1,5 MSEK
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Persson, VD Euroafrica Digital Ventures AB
E-post: [email protected]
Telefon: +46 (0) 704402498
Certified Adviser, Mangold Fondkommission AB
Denna information är sådan som Euroafrica Digital Ventures AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 november 2022 kl. 08.45 CET.
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Pressmeddelande-Kvartalsrapport-Q3-Euroafrica-Digital-Ventur.pdf
Q3-report-Euroafrica-DV-2022.pdf
Om Euroafrica
Euroafrica Digital Ventures AB (publ) är ett techbolag inom digital media. Bolaget har under mer än ett decennium arbetat med marknadsföring i digitala kanaler och utvecklat kundanpassade SaaS-lösningar för effektivare och bättre resultat för marknadsföringskampanjer. Med en etablerad verksamhet i Norden har Bolaget tagit beprövade affärskoncept till tillväxtregionen Östafrika. Bolaget driver Tanzanias största digitala köp- och säljplattform och ska stärka denna befintliga plattform genom att nyttja synergierna mellan Bolagets tekniska plattformar samt att expandera till andra tillväxtmarknader i Östafrika.
För mer information, se Euroafricas hemsida www.euroafricadigitalventures.com
Följ oss i sociala medier på Linkedin https://www.linkedin.com/company/euroafrica-digital-ventures