Dagens PS vinner svenska SEO-priset 2024
Dagens PS tilldelas svenska SEO-priset 2024 i kategorin Nyheter & tidningar. "Ett kvitto på det hårda jobb vi lagt ner kring att skapa relevans för våra läsare med SEO", säger Mikael Gullström, Dagens PS chefredaktör.
Svenska SEO-priset har delats ut sedan 2019, och uppmärksammar svenska sajter som genomfört lyckade SEO-insatser.
Dagens PS prisas med motiveringen: "I kategorin Nyheter & tidningar så ökade vinnaren SEO-trafiken och även trafikvärdet till 60 000 dollar/månaden inom ett konkurrensutsatt ämne som ekonomi. Stort grattis och bra jobbet teamet på Dagens PS!"
"Finaste priset och erkännandet"
Nomineringen har varit öppen, sedan har en jury bestående av några av Sveriges främsta personer inom SEO tittat på organisk synlighet och tillväxt i söket genom att studera offentlig data.
"Med tanke på att den datadrivna strategin varit central för vår starka trafiktillväxt under flera år är det här det finaste priset och erkännandet vi kan få", säger Mikael Gullström, chefredaktör och ansvarig utgivare på Dagens PS.
Strategin används på fler titlar
Dagens PS är sedan början av 2024 en del av Relevance Communication Nordic AB (publ), som också driver titlarna News55 och Realtid.
Förhoppningen är att även på dessa titlar använda sig av den framgångsrika SEO-strategi som utvecklats på Dagens PS, och kanske kan det leda till fler priser framöver, berättar Mikael Gullström.
Svenska SEO-priset 2024 mottogs på ett vinnarmingel på Agdas på Hörnet, där Dagens PS fick sällskap av vinnare av andra kategorier, däribland svenska storbolag som Synsam, Byggmax, Bokus, Biltema, Kry och Ica.