Aktia Bank Abp
Börsmeddelande
24.3.2023 kl.16.00

Korrigering: Ändringar i antalet egna aktier i Aktia Bank Abp:s besittning

Aktia Bank meddelade 2.3.2023 om förändringar i antalet egna aktier i bolagets besittning. I enlighet med det tidigare meddelandet överläts 2.3.2023 96 185 aktier och 14.3.2023 överläts 3 042 aktier till cirka 500 personer i enlighet med villkoren i det långsiktiga aktiesparprogrammet för bolagets hela personal och som en del av bolagets kortfristiga belöningssystem. Antalet aktier som överlåts uppskattningsvis 14.4.2023 har förändrats. Antalet aktier som överlåts vid denna tidpunkt uppgår till totalt 2 316 aktier (tidigare meddelat antal 1 086 aktier).

Efter överlåtelserna som genomfördes 14.3.2023 har Aktia Bank Abp sammanlagt 169 499 aktier i sin besittning. Efter överlåtelserna som genomförs uppskattningsvis 14.4.2023 har bolaget sammanlagt 167 183 aktier i sin besittning.

Aktia Bank Abp

Mer information:
Ari Syrjäläinen, koncernjurist, tfn 010 247 6350

Distribution:
Massmedier
www.aktia.com

Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår prisbelönta kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter cirka 900 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundmedel (AuM) 31.12.2022 uppgick till 13,5 miljarder euro och balansomslutningen till 12,4 miljarder euro. Aktias aktie noteras Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com

Nyheter om Aktia Bank

Om aktien Aktia Bank