Cheffelo stärker sitt kommersiella fokus – rekryterar Chief Growth Officer
Cheffelo, en ledande leverantör av matkassar i Norden och en pionjär inom skandinavisk foodtech, presenterar i dag organisatoriska uppdateringar, inklusive rekryteringen av en Chief Growth Officer. Efter stark lönsamhet och tillväxt fyra kvartal i rad, genomför nu företaget strukturella förändringar för att bli ännu mer kundfokuserade, digitala och försäljningsdrivna.
Rekrytering har påbörjats för en Chief Growth Officer (CGO), som kommer att ansvara för att effektivt locka lönsamma kunder. CGO kommer att leda digital försäljning, varumärkesutveckling och återaktiveringsinsatser, rapportera direkt till VD och ingå i Cheffelos ledningsgrupp.
Som en del av förändringen kommer Klaus Toft Nørgaard, nuvarande Chief Commercial Officer på Cheffelo och en av grundarna av matkassebolaget RetNemt, att återgå till sin tidigare roll som Chief Business Development Officer. Han kommer att leda detta arbete som en separat funktion med fokus på tillväxtmöjligheter och rapportera till vd.
Dessutom kommer Claes Stenfeldt, nuvarande Chief Product and Procurement Officer, att leda den nybildade kundorganisationen som Chief Customer Officer med visionen att designa episka kundupplevelser som säkerställer kundlojalitet och maximerar lönsamhet. Denna organisation kommer att inkludera menyutveckling, leverantörs- och ingredienshantering, kundrelationer samt kundinsikter.
"För att uppnå våra strategiska ambitioner behöver vi rätt organisationsstruktur och de bästa kompetenserna. Tillsammans med den nordiska ledningsgruppen är jag säker på att dessa uppdateringar kommer att stödja vår fortsatta tillväxt och hjälpa oss att bli ännu mer kundfokuserade, digitala och försäljningsdrivna," säger vd Walker Kinman.