CC Shoes fortsätter satsa på live shopping – förlänger avtalet med Streamify
Familjeföretaget CC Shoes har skördat stora framgångar med live shopping sedan de ingick i ett samarbete med Streamify i maj 2022. Nu väljer det anrika skoföretaget att förlänga avtalet med ett år – och fortsätta överbrygga klyftan mellan fysisk och digital interaktion för en sömlös shoppingupplevelse.
Syftet med att investera i live shopping har för CC Shoes del varit att redan från start sträcka sig längre än att marknadsföra företagets högkvalitativa designskor, som präglas av skandinavisk minimalism och italienska traditioner. CC Shoes använder därutöver live shopping för att humanisera varumärket, visa upp människorna bakom produkterna och vara transparenta gentemot sina kunder.
"Live shopping låter oss överbrygga klyftan mellan fysisk och digital interaktion och därmed skapa en sömlös shoppingupplevelse för alla våra kunder. Dessutom har Streamify en attraktiv affärsmodell och vi får all den hjälp och support vi behöver för att hela tiden bli bättre och utveckla vårt live shopping-koncept ytterligare", säger Wiktor Sjövall, VD på CC Shoes.
Med hjälp av live shopping från Streamify kan CC Shoes erbjuda en plattform där kunder kommunicerar direkt med företagets experter och tar del av deras kunskap. Dessutom är live shopping en insats för att främja gemenskap och kundlojalitet. Framöver kommer CC Shoes fokusera ännu mer på kundupplevelsen och att stärka sitt community, bland annat genom att experimentera med behind-the-scenes, låta kunder själva delta i live event och att samarbeta med andra varumärken inom fashion- och accessoar-segmenten.
"CC Shoes har arbetat exemplariskt med att bygga sitt live shopping-koncept och att attrahera en publik. Jag är glad över att de valt att samarbeta med Streamify ännu ett år och ser fram emot att stötta dem på bästa möjliga sätt under deras resa framåt", säger Rickard Lönn, Head of Sales på Streamify.
Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.