Casefile väljer Acast som exklusiv partner för annonsförsäljning, hosting och distribution
Prisbelönt true crime-podcast tillför 80 miljoner årliga lyssningar till Acasts globala nätverk
Acast, världens största oberoende podcastföretag, meddelar idag att de ingått ett exklusivt partnerskap med Casefile True Crime, en av världens ledande podcasts inom true crime och Australiens mest framgångsrika podcastexport. Partnerskapet tillför ytterligare 80 miljoner årliga lyssningar till Acasts globala nätverk.
“Casefile är ett ikoniskt varumärke inom podcastvärlden och en favorit för många lyssnare – fråga bara kända fans som Steve Martin, Kate McKinnon och Daniel Radcliffe. Det här partnerskapet tillför inte bara ännu mer högkvalitativt innehåll till Acast, utan också en enorm global publik av engagerade lyssnare som varumärken kan nå ut till,” säger Ross Adams, VD på Acast.
Sedan lanseringen 2016 har Casefile vuxit till ett globalt fenomen med över 800 miljoner lyssningar och en plats på Spotifys lista ”Podcasts of the Decade”. Podcasten leds av en anonym berättare, känd som "Casey", som kombinerar noggrann research och respektfull berättarteknik för att analysera brottsfall från både Australien och resten av världen. Podcasten rankas regelbundet som en av de mest populära på flera plattformar.
År 2019 lanserade Casefile plattformen Casefile Presents som hjälper befintliga podcasts att nå en större publik och introducerar nya röster och projekt. Förra året samarbetade Casefile och Acast för att lansera podcasten The Bakersfield Three, som snabbt toppade Apples topplista i USA och samlade över 12 miljoner lyssningar globalt.
Nya avsnitt av Casefile släpps varje vecka på alla större podcastplattformar, YouTube och Casefiles webbplats.