Bubbleroom lanseras på ytterligare två marknader på Zalando
Bubbleroom har under förra veckan lanserat ytterligare två nya och stora marknader på Zalando, nämligen Italien och Polen. Bolaget har nu försäljning på totalt åtta marknader (Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien och Polen) på Zalando. Innan året är slut kommer Bubbleroom öppna försäljning på ytterligare två marknader, Finland och Norge.
Bubbleroom har strategiskt valt att påbörja sin geografiska expansion på Zalando för att med liten investering ha möjlighet att öppna upp nya marknader utanför Norden, samt få tillgång till värdefull data kring försäljning och bruttomarginal. När bolaget nått en högre mognadsgrad på plattformen, kommer bolaget att följa upp med en expansion av egna Bubbleroom-shopar Online i Europa.
”Vi är glada att kunna erbjuda vårt sortiment och vårt varumärke till fler nya kunder utanför Norden. Senaste åren har vi haft stark tillväxt på våra kärnmarknader i Norden, men sedan vår framgångsrika lansering i Nederländerna, Tyskland, Belgien och Frankrike på Zalando plattformen ser vi fram emot att öppna än fler marknader. Italien och Polen är ytterligare två stora och spännande marknader där vi ser fram emot att erbjuda feminint, lyxigt och glammigt mode för kvinnan ”, Ville Kangasmuukko Nordström, CEO Bubbleroom
Bolaget har för avsikt att fortsätta sin expansion på Zalando under 2023.