Bubbleroom fortsätter sin framgångsrika expansion via Zalando
Bubbleroom har under föregående vecka, och enligt plan, fortsatt sin framgångsrika europeiska expansion via Zalando. Bolaget har lanserat ytterligare två nya marknader på Zalando plattformen, den här gången Österrike och Tjeckien som stod på tur. Bolaget har därmed försäljning på totalt tolv marknader (Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Spanien, Polen, Österrike och Tjeckien) via Zalando.
Den framgångsrika strategin, som inleddes 2021, att påbörja den geografiska expansionen via Zalando plattformen fortsätter enligt plan. Strategin möjliggör att med liten investering nå miljontals kunder utanför Norden, samt få tillgång till värdefull data kring efterfrågan och kundpreferenser. Bolaget kommer över tid att följa upp med en expansion av egna lokala Bubbleroom webbshopar i Europa, för att komma närmare kunderna och skapa större varumärkeslojalitet över tid. Under 2023 kommer Bubblerooms systemplattform dessutom att moderniseras, så som tidigare har kommunicerats, för att säkra att den kommande geografiska expansionen av lokala egna webbshopar i Europa blir maximalt skalbar, effektiv och lönsam.
”Vi är glada att kunna erbjuda vårt sortiment och vårt varumärke till ännu fler kunder utanför Norden. De senaste åren har vi haft stark tillväxt på våra kärnmarknader i Norden, men vi har sedan 2021 därutöver påbörjat en framgångsrik geografisk expansion via Zalando plattformen, vilken vi fortsätter att implementera enligt plan. Österrike och Tjeckien är ytterligare två betydande och spännande marknader där vi ser fram emot att erbjuda vårt unikt feminina, lyxiga och glammiga mode till nya kunder”, Ville Kangasmuukko Nordström, CEO Bubbleroom