Bubbleroom fortsätter framgångsrik geografisk expansion via Zalando
Bubbleroom har under veckan lanserat sitt uppskattade och nischade erbjudande på ytterligare två nya marknader på Zalando plattformen, nämligen Finland och Spanien. Bolaget har därför nu försäljning på totalt tio marknader (Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Polen, Finland och Spanien) på Zalando, som fortsatt är en effektivtillväxtkanal för Bubbleroom.
Bubbleroom har strategiskt valt att påbörja sin geografiska expansion via Zalando-plattformen för att med en begränsad men effektiv investering dels ha möjlighet att öppna upp nya marknader utanför Norden, samt få tillgång till värdefull data kring bland annat efterfrågan och kundpreferenser. När bolaget nått en högre mognadsgrad på Zalando-plattformen, kommer bolaget att följa upp med en expansion av egna Bubbleroom webbshopar i Europa.
”Som tidigare kommunicerat, så avsåg vi att expandera till sex nya marknader på Zalando under 2022. Jag är väldigt glad och stolt att vi har ett dedikerat team som framgångsrikt lyckas expandera enligt plan, vilket resulterat i att vi nu har försäljning på tio europeiska marknader på Zalandos plattform. Zalando kommer vara en viktig tillväxtkanal för oss även framåt, men framförallt får vi värdefull data som kommer till användning vid vår framtida geografiska expansion med egna Bubbleroom webbshopar i Europa.”, Ville Kangasmuukko Nordström, CEO Bubbleroom
Bolaget har för avsikt att fortsätta sin expansion till fler marknader på Zalando under 2023.