Briox krokar arm med Kivra på den svenska marknaden

Briox meddelar idag att man tecknat ett strategiskt samarbete med Kivra. Syftet är att tillsammans paketera, marknadsföra och leverera marknadens mest attraktiva erbjudande för soloföretagare.
Samarbetet är det mest omfattande för Briox i Sverige. Det nya erbjudandet kombinerar Briox skarpa fokus på enkelt affärsstöd för soloföretagare med Kivras starka position som Sveriges ledande och självklara digitala brevlåda för viktigheter.
Kivra har idag över sex miljoner privatanvändare och 190 000 företagsanvändare. Tjänsten gör det möjligt för både privatpersoner och företag att ta emot post, fakturor, kvitton och annan viktig dokumentation digitalt och säkert. Tillsammans med Briox blir erbjudandet till just soloföretagare ett bra komplement.
Samarbetet kommer i korthet innebära att Kivra och Briox gör:
- Gemensam insats för att uppmuntra de många små företagen att digitalisera sin affär, sina tjänster, kundkommunikation och redovisning.
- Gemensam paketering av produkter och tjänster i ett helhetserbjudande till de allra minsta företagen.
“Detta samarbete är ett avgörande steg för oss som bolag att växla upp ytterligare en nivå för att så snabbt som möjligt nå målet med 100 000 kunder. Vi skalar upp och gör det tillsammans med en aktör som delar vår ambition att stötta soloföretagare”, säger Mikael Lindblom, vd för Briox.
"Kivra Företag fortsätter att växa starkt och vi ser ett tydligt behov hos våra 190 000 företagsanvändare att smidigt kunna integrera sin digitala brevlåda med andra system. Samarbeten med aktörer som Briox är ett viktigt steg i att öka värdet för våra användare, genom att möjliggöra effektivare affärsprocesser i befintliga verktyg”, säger Henrik Lönnevi, vd på Kivra
Det kommersiella utfallet väntas påverka både tillväxt och lönsamhet framåt. Mer information om samarbetet kommer att presenteras löpande.