Boozt satsar på heminredning
Under fjärde kvartalet lanseras kategorin Home på Boozt.com med målet att erbjuda det bästa utbudet av heminredning i Norden. Fokus ligger på nordiska hem och inredningsvarumärken i mellan- till premiumprisklassen. Ambitionen är att erbjuda de 2 miljoner aktiva kunderna på Boozt ett väl avvägt sortiment från välkända nordiska varumärken inom hem och inredning. De senaste månaderna har avtal tecknats med många nya varumärken och i enlighet med vår plan närmar vi oss målet att signa 200 varumärken under det fjärde kvartalet.
Vd Hermann Haraldsson säger:
”Vår ambition är att erbjuda nordiska kunder ett brett utbud av de bästa och mest relevanta hem- och inredningsvarumärkena till husets alla rum. Vi har anställt ett skickligt team av erfarna inköpare och merchandisers, som tillsammans med vår expertis inom plattform, marknadsföring och orderhantering, kommer säkerställa att vi skapar en enastående shoppingupplevelse för kunder som vill handla heminredning. Vi kan vara en stark partner till heminredningsvarumärken i deras online resa och ge dem tillgång till våra 2 miljoner lojala kunder i Norden.
”Vår lansering av kategorin Home är ett viktigt steg i satsningen att bygga en fulländad varuhusupplevelse online. Att kunna handla aktuella märkesprodukter i kompletterande kategorier smidigt och enkelt. Detta kommer att stärka upplevelsen ytterligare för våra kunder som under de senaste åren handlat allt mer från kategorier som kompletterar kärnsortimentet mode; Barn, Sport och Beauty."
”Vi har höga ambitioner med heminredningskategorin som förväntas bli en av de största kategorierna på Boozt.com inom de kommande 5 åren”
Inredningsprodukterna kommer hanteras i den befintliga hanterings- och distributionslösningen vilket säkerställer att vi kan fortsätta med en marknadsledande leveranstid på 1–2 dagar. Eftersom upplevelsen av att handla heminredning skiljer sig från att handla mode har en skräddarsydd ’shop-in-shop’ lösning utvecklats för Boozt.com för att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen.