Bonzun knyter till sig starka influencers i USA
BONZUN KNYTER TILL SIG STARKA INFLUENCERS I USA
Bonzun AB ingår strategiska samarbeten på Instagram, TikTok och Youtube genom tjänsten Bonzun IVF.
Samarbetena ingås med följande profiler:
- Influencerparet "Allie and Sam", två amerikanska kvinnor som påbörjat en IVF-behandling.
Allie and Sams gemensamma Instagramkonto ("allieandsam") har +240.000 följare, Sams eget Instagramkonto ("samkwiatkowski") har +90.000 följare och deras gemensamma YouTube-kanal ("Allie and Sam") har +38.000 prenumeranter.
- TikTokprofilen Caitlyn Oneil, som delar sina erfarenheter av en pågående IVF-behandling.
Caitlyns TikTok-kanal ("mrs.caitlyn_oneil") har +320.000 följare och hennes Instagramkonto ("mrs.caitlyn_oneil") har +20.000 följare.
Emma Wichman, Marknadschef på Bonzun: "Idag ligger makten hos konsumenterna och deras ord är starkare än någon form av marknadsföring, och vi ser det därför som ett naturligt och självklart steg att våra användare delar sina upplevelser och hur deras fertilitetsresa underlättas med hjälp av Bonzun IVF. Vi vet att vår app hjälper otroligt många under en svår tid och nu vill vi nå ut till fler. Vi är i ett spännande skede med Bonzun IVF, inte bara med samarbeten utan även produktutveckling, och det här är ett otroligt viktigt strategiskt projekt för att öka närvaron på sociala medier där vår målgrupp finner information och söker stöd."
Som Bolaget tidigare har kommunicerat i Bolagsbeskrivningen är målet med Bonzuns digitala strategi mot konsumenter att vara en trovärdig och värdefull källa för information som stöd till alla IVF-patienter globalt. Samarbetena ingås med kvinnor som själva genomgår en fertilitetsbehandling och använder Bonzun IVF som stöd under denna tid. Syftet med samarbetena är att öka kännedom och bredda kunskap om Bonzun IVF appen samt driva marknadsexpansionen utanför Sveriges gränser.
"Vi har sagt att vi ska samarbeta med influencers för att maximera räckvidd, driva expansion och konvertering till betalande prenumeranter. Vi kan nu stolt meddela att vi knutit till oss våra första influencers i USA. Vår målsättning är att knyta till oss ytterligare fem influencers av rang före årsskiftet." säger VD Bonnie Roupé
Om Bonzun IVF
Bonzun IVF är en app som lotsar patienter steg för steg genom en fertilitetsbehandling, allt utformat efter den specifika patientens behandling och protokoll. Bonzun IVF är designad för att minska stress och ångest samt att så sätt öka chanserna för en lyckad behandling. Inuti appen finns flertal tjänster såsom läkemedelsschema, information om behandling steg för steg, global community, frågor & svar och mycket mer.
För ytterligare information:
Emma Wichman, CMO
Tel: 072-321 02 26
E-post: [email protected]
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
20211103 bonzunab pm Caitlyn-oneil.png
20211103 bonzunab pm alliandsam.png
20211103 PM Bonzun-AB Bonzun-knyter-till-sig-starka-influenc.pdf
Bonzun
Bonzun grundades 2012 av Bonnie Roupé med visionen av att tillgängliggöra evidensbaserad medicinsk information på ett förståeligt och smart sätt till allmänheten. Bonzuns första tjänst, den virtuella barnmorskan som lanserades 2014, har hjälpt miljontals kvinnor att känna sig trygga under sina graviditeter. I slutet av 2019 släpptes Bonzun IVF, en personlig IVF-app som utvecklats specifikt för att minska stress och ångest samt öka chanserna att lyckas med en fertilitetsbehandling. Företagets senaste tillskott, Bonzun evolve, är ett interaktivt digitalt program som stöder självutveckling och hantering av stress genom beteendeterapi.
För mer information, vänligen besök: www.bonzun.com
Bonzuns aktie handlas under kortnamnet BONZUN på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission: telefon: +46 (0)8 503 000 50, e-mail: [email protected].