Bokslutskommuniké 2021 EasyFill AB (publ.) – stark resultatförbättring
EBITDA samt resultat efter finansiella poster i EasyFill AB (publ) förbättrades påtagligt.
EBITDA resultatet blev 4 474 KSEK bättre än 2020 och resultat efter finansiella poster 6 539 KSEK bättre än föregående period.
Trots ett turbulent år ökades omsättningen till 110 373 KSEK (106 528 KSEK f å) under 2021, en ökning med ca 4%.
Nyckeltal i koncernen, KSEK
Nyckeltal i koncernen | Q4 | ||||
Jan-Dec 2021 | Jan-Dec 2020 | Oct-Dec 2021 | Oct-Dec 2020 | ||
Omsättning KSEK | 110 373 | 106 528 | 26 971 | 21 181 | |
EBITDA KSEK | -4 113 | -8 587 | -2 760 | -4 807 | |
EBITDA marginal % | -3,73% | -8,06% | -10,23% | -22,69% | |
Resultat efter finansiella poster | -11 869 | -18 408 | -4 604 | -8 528 | |
Antal utestående aktier vid periodens slut | 118 502 100 | 116 536 683 | 118 502 100 | 116 536 683 | |
Resultat per aktie sek | -0,100 | -0,165 | -0,039 | -0,077 | |
Soliditet % | 57,85% | 67,72% | 75,01% | 78,80% |
Finansiella kommentarer koncernen, KSEK
- Omsättningen i koncernen ökade med ca 4% i jämförelse med 2020. En godtagbar tillväxt under omständigheterna med effekter efter Covid-19
- EBITDA förbättrades med 4 474 KSEK. Fortfarande visar Bolaget negativ EBITDA men förbättringen är påtaglig och trenden positiv
- Resultatet efter skatt är 6 539 KSEK bättre än 2020.
- Bolaget gjorde en riktad emission under hösten då ett konvertibellån löstes. Se nedan under Väsentliga händelser under Q4.
- Resultatet för Q4 förbättrades med 2 100 KSEK med anledning av ett periodiseringsfel i Q3. Rapporterat resultat för Q3 försämras med samma belopp.
Affärsområden (”AO”):
|
EasyFill |
|
Enjoy |
|
Ebeco |
|
Total |
||||
|
2021 |
2020 |
|
2021 |
2020 |
|
2021 |
2020 |
|
2021 |
2020 |
Försäljning |
26 945 |
31 243 |
|
41 653 |
39 392 |
|
41 775 |
35 893 |
|
110 373 |
106 528 |
Materialkostnader |
20 368 |
26 929 |
|
33 445 |
30 230 |
|
21 066 |
16 350 |
|
74 879 |
73 509 |
Bruttovinst |
6 577 |
4 314 |
|
8 208 |
9 162 |
|
20 709 |
19 543 |
|
35 494 |
33 019 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Personalkostnader |
7 228 |
8 376 |
|
3 908 |
3 483 |
|
10 986 |
10 904 |
|
22 122 |
22 763 |
Övriga kostnader |
6 312 |
7 464 |
|
1 717 |
2 430 |
|
9 456 |
8 949 |
|
17 485 |
18 843 |
|
13 540 |
15 840 |
|
5 625 |
5 913 |
|
20 442 |
19 853 |
|
39 607 |
41 606 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EBIDTA |
- 6 963 |
- 11 526 |
|
2 583 |
3 249 |
|
267 |
- 310 |
|
- 4 113 |
- 8 587 |
EasyFill: Omsättningen i affärsområdet EasyFill (hyllsystem) visar en minskning jämfört med 2020 men markant bättre rörelsemarginal och EBIDTA. Detta beror till stor del på ett skifte i samarbetet med GSK som säljer MaxLoad-kylskåpen till Penny i Tyskland. Förändringen medförde att GSK handlar kylskåpen direkt via kylskåpstillverkaren Efficold i stället för att EasyFill ska vara mellanhand. EasyFills del i affären är att leverera RotoShelf till Efficold som i sin tur säljer till GSK. Tidigare år vidarefakturerade EasyFill även själva kylskåpet. Förändringen medför lägre omsättning, men högre rörelsemarginal. Den stora fördelen för EasyFill var minskad administration och hantering samt att eventuella serviceärenden genomförs direkt av Efficold.
Bolaget är tillfreds med tillväxten på OEM-kunder för kyldiskar där vi ser generellt stora ökningar och flera kunder ökade med mer än 50% jämfört med föregående år.
Branden i Frigoglass fabrik i Rumänien under sommaren påverkade leveranser och försäljning negativt under andra halvan av året. Försäljningen till Frigoglass väntas dock accelerera under första halvan 2022.
Under 2021 genomfördes två prishöjningar som följd av de kraftigt stigande råvarupriserna. En i april och en i augusti.
Enjoy Sales AB: Trots tidvis stora leveransproblem lyckades Enjoy öka omsättningen med ca 2 000 KSEK. Även Enjoy drabbades under hösten av konsekvenser av branden i Frigoglass fabrik. Inköp fick läggas till andra leverantörer med andra, och ibland sämre, villkor vilket påverkat rörelsemarginalen som sjunkit något. Positivt är dock att Enjoy i princip ständigt kunde leverera när konkurrenterna inte hade produkter på lager tack vare god planering och kommunikation med leverantörer och kunder.
Ebeco SRO: Omsättningen hos EBECO ökade med ca 5 800 KSEK samtidigt som resultatet på EBIDTA-nivå ökade till vinst. Betydande ordrar från exempelvis Mobiheat är en av anledningarna till detta då det är en högmarginalprodukt. På grund av kraftigt ökade världsmarknadspriser på råvaror och material så sjunk marginalen på försäljning till bland andra Pongraz då det avtalet ej medgav prishöjning på lagda ordrar. Detta justerades för ordrar senare under 2021. Ebeco drabbades likt Enjoy av leveransförseningar på komponenter från Asien som en konsekvens av Corona-pandemin. Ebeco hade en 6%-ig ökning av råvarukostnader om extern försäljning inkluderas, vilket påverkade resultatet på sista raden negativt med ca 3 000 KSEK. Indikationerna är nu att råvarupriserna är på nedåtgående vilket kommer hjälpa rörelsemarginalen positivt.
Väsentliga händelser under Q4, 2021
- Den 21:e oktober 2021 pressmeddelades följande:
- Den 21 oktober 2021 fattade styrelsen i EasyFill AB beslut om att rikta en emission på 2 358 500 kr à 1,20 kr per aktie motsvarande 1 965 417 aktier av serie B till Mic Värdepapper AB, 559073-6251. Betalning erläggs genom kvittning mot lån från april 2021 inklusive ränta.
- Under kvartalet tog Ebeco ordrar motsvarande strax över 13 000 KSEK för leveranser under 2022. Ordrarna gällde MobiHeat samt Walltrailer till bolagets återförsäljare
- EasyFill tecknade samarbetsavtal med tyska bolaget Food Tech Campus (FTC). FTC är ett helägt dotterbolag till butikskedjan EDEKA. FTCs roll är att marknadsföra och sprida teknologiska lösningar inom EDEKA-kedjan. EasyFill är i nuläget en av totalt sex lösningar som lyfts fram. Kopplat till detta påbörjades avtalsförhandlingar med EDEKAs centralorganisation för EasyFills produkter. Detta avtal är väsentligt för försäljning i EDEKA-kedjan då strukturen kräver det.
- Under kvartalet tog EasyFill ordrar avseende TurnLoader Ambient till flertalet kunder på den tyska marknaden för leverans och installation under Q1/Q2 2022. Dessa säljs till kunderna och EasyFills åtagande slutar efter installation i butik.
Framtidsutsikter
EasyFill:
- TurnLoader Ambient är den produkt som har störst potential i form av ren volym, men det är en ny kategori och det krävs vana och kunskap för att göra det mesta och bästa av det. Installationerna i Tyskland i mars/april kommer vara mycket lärorika för processerna framåt. Värde på dessa ordrar är ca 300 000 euro
- Försäljning av RotoShelf och plasthyllor till OEM-tillverkare såsom Frigoglass och Klimasan är ”smör och bröd” för bolaget. Det är de mest etablerade produkterna och ger stabila inkomster till bolaget och är enkelt att administrera och hantera. Visst har det fluktuerat volymmässigt över åren men med det pågående projektet vi nämnt i tidigare nyhetsbrev så anas en ökad efterfrågan vilket kan visa sig inom de kommande månaderna.
- Samarbeten med de stora OEM tillverkarna av kyldiskar fortgår och mycket tyder på att marknaden nu är mogen för större volymer. Samarbetspartners likt Carrier har pågående projekt på nya marknader och med Wica (Arneg Nordic), på den svenska marknaden, finns ett väl fungerande samarbete. Vi har även spännande projekt med Viessmann så denna produktkategori borde ha god tillväxt under kommande år.
- En licensieringsmodell med olika partners är den framtida modell som bolaget undersökt. Det skulle innebära att bolaget kan fokusera på innovation, utveckling och ”value engineering” (förfinande av befintliga produkter). Det kräver dock en viss kritisk massa för att tillverkarna ska ta det till sig, men det är en volym som nu är nära att uppnås på flera marknader
- Med centrala avtal med exempelvis EDEKA har vi de intyg som krävs för att kunna växla upp i volym på den tyska marknaden. Dock kan inte för stora växlar dras på själva avtalet – försäljningen ska också genomföras.
Ebeco:
- De ordrar som Ebeco tog under Q4 2021 har säkrat stor del av produktionen för 2022 och verksamheten i Ebeco känns nu stabil och stadigt uppåtgående.
- Avtal med flera nya aktörer diskuteras och verksamheten kan stå inför ett skifte på den norska marknaden där Ebeco AS hanterat direktförsäljning till slutkund något som kan komma att förändras inom kort.
Enjoy Sales:
- Trots att det är tidigt på året finns det mycket som tyder på att Enjoy kommer att ha ett ännu bättre 2022 än 2021. Priser på transporter är på väg ner, tillgången blir bättre och Enjoy står väl rustat för ökad efterfrågan när nu alla restriktioner lyfts och restauranger etc öppnar upp och satsar framåt.
- Enjoy står i startgroparna för en utökning av verksamheten med ytterligare en riktning. Detta sker i samarbete med en väletablerad ny leverantör och diskussioner pågår med några större kunder. Vad detta kommer att betyda för verksamheten totalt sett är svårt att uppskatta i dagsläget men det finns god potential i denna gren och det finns anledning att följa upp detta i kommande rapporter.
VD kommentar
Så är det då dags att sammanfatta 2021. Vi har slitits mellan hopp och förtvivlan, jobbat oss igenom pandemin, skapat många nya kontakter och skapat nya möjligheter och utmaningar både personligt och professionellt. Att vända denna skuta tar tid och full effekt av våra åtgärder kommer ses under 2022. Jag tror verkligen att vi gör rätt saker – fokus på kostnader och tydligare fokus på befintliga marknader och kunder för bättre utväxling där vi är aktiva. Det ekonomiska resultatet är fortfarande inte positivt men vi har minskat förlusterna och ökar omsättningen i koncernen trots den turbulens som varit under året. Några exempel är skenande världsmarknadspriser på stål som gick upp omkring 160% på några månader samt transportkostnader från Kina som gick från ca 2000 USD till 20 000 USD per container.
Samtidigt som vi tacklat detta har vi i ledningen försökt hitta annorlunda affärsmodeller för hyllsystemen och vi har testat oss fram till vad vi tror är en fungerande modell. Vi ska vara ödmjuka och erkänna att vi tvivlat ibland, men det ser nu ut som att vi rundat hörnet och att vi är på väg åt rätt håll även om vi inte är framme än och fortsatt dras med följdverkningar från tidigare stora förluster. Vi jobbar hårt mot att komma till ett läge där alla affärsområden i koncernen har ett positivt kassaflöde – något som är helt avgörande för koncernens framtida framgång. Att Ebeco och Enjoy kommer att visa vinst 2022 räknar jag med, utmaningen ligger i affärsområdet EasyFill.
Vi kommer fortsätta jobba med kostnadsmedvetenhet men vi kommer att behöva satsa lite för att öka försäljningen snabbare. Marknadsföringen har fått stå tillbaka i besparingssyfte, men om bara 12 månader är det EuroShop (en av världens största mässor inom vår bransch) och vi kommer att satsa mycket på detta viktiga skyltfönster och planeringen har redan påbörjats. EuroShop är bara vart tredje år och coronapandemin bröt ut precis efter förra mässan så vi tycker att vi haft ”lite” otur som inte fick maximalt ut från EuroShop förra gången, men vi har en del planer för hur vi ska kunna nyttja förra EuroShop till vår fördel denna gång. Det finns även planer för olika marknadsföringssamarbeten med befintliga kunder då vi behöver få draghjälp i deras kanaler.
Personligen tror jag att framtiden för affärsområdet EasyFill kommer att bygga på djupare samarbeten. Att licensiera ut våra innovationer till etablerade aktörer som kan driva volym och nå synergier i befintlig produktion till slutkunderna. Dock är det så att vi kommer själva att behöva bevisa produkternas förträfflighet i början och det tar tid.
Under 2021 påbörjade vi försäljningen av TurnLoader Ambient och om den produkten följer samma mönster som exempelvis TurnLoader Multideck så kommer det att ta ytterligare 2-3 år innan momentet har byggts upp tillräckligt för att det ska vara intressant för en producent att ta in produkten som sin egen. Under tiden sköter vi försäljning och installationer på egen hand på våra hemmamarknader och det är positivt ur flera aspekter; dels ger det oss värdefulla erfarenheter och kunskap, dels så ger det oss bättre marginaler då vi även etablerar ett slutkundspris där det lämnas utrymme för en mellanhand i nästa skede.
Läget i USA är lite annorlunda mot Europa. Där bearbetar teamet inte butikerna direkt då de flesta kedjor är centralstyrda. Att det inte lossnat ännu är frustrerande, men man gör allt man kan för att komma in hos kedjorna. Deras agendor och prioriteringar är dock inget som ändras i en handvändning utan det är envist nötande som krävs och man ska komma ihåg att det inte finns några referenser i USA som det gör i Europa, och då tänker jag på kylskåp med RotoShelf. Man har börjat från noll och renoverings- och nybyggnationscyklerna är långa. Nu ser det dock ljusare ut än på länge och det finns indikationer som tyder på att vi fått accept på TurnLoader hos minst en kedja, men innan detta är 100% bekräftat vill jag inte dela någon vidare information om det. Ytterligare tålamod krävs alltså.
Jag vill också kort kommentera läget på produktutvecklingssidan. Det har tagit tid att komma till en slutligt färdig produkt när det gäller TurnLoader Ambient, men nu är vi där och vi täcker majoriteten av de standardstorlekar som finns i Europa och USA. Detta gör att utvecklingsavdelningen nu kan fokusera på värdeökande detaljer såsom enklare/smartare hyllinfästningar, pusher-lösning samt lösning för dubbelstapling. Vi har som redan nämnts branschens bästa skyltfönster öppet om 12 månader och då ska vi stå 100% redo.
Tf VD Jens Lidén
Bräcke 2022-02-24
Produktfilmer:
TurnLoader™ Ambient 900 (Torra hyllor i Butik) - https://youtu.be/6UaTK27NRa4
TurnLoader™ MD 1250/550 (Ica Maxi Barkaby) - https://youtu.be/SaP46SBeD6g
TurnLoader™ MD 1250/450 (Edeka Tyskland) - https://youtu.be/MMJRVdn5_lk
ColdFront med TurnLoader™ (Bensinstation Tyskland) - https://youtu.be/S5le2ejeMmk
RotoShelf® MD 1250/2 (Edeka Tyskland) - https://youtu.be/_xtzuLZqKPw
RotoShelf® MD 1250/2 (Walmart Mexico) - https://youtu.be/XGsAwlq4Ga4
RotoShelf® CR 900 (Ica Bräcke) - https://youtu.be/xKSxWp7G7Gc
MaxLoad med RotoShelf® FA - https://youtu.be/eFNf-Ouu9bs
Frigoglass iCool 900 RotoShelf (Läskedryckskyl Sverige) - https://youtu.be/0JlzhkeWJ3I
Besök gärna våra websidor:
www.easyfill.se
www.easyfillcorporate.com
Följ oss gärna i sociala medier:
https://www.facebook.com/EasyfillAB/
https://www.linkedin.com/company/easyfill-ab/
https://www.youtube.com/EasyFill
Årsredovisning och Årsstämma
EasyFill AB:s (publ) årsredovisning för räkenskapsåret 2021 kommer att publiceras på Bolagets (www.easyfillcorporate.com), och Spotlight Stockmarket (www.spotlightstockmarket.com) respektive hemsidor. Datum för publicering av årsredovisningen är 6 maj 2022.
Årsstämma i EasyFill AB (publ) kommer att hållas digitalt 30 maj 2022.
Granskning av revisor
Bokslutskommunikén har inte granskats av Bolagets revisor.
Aktien
Under 2021 handlades EasyFill AB:s (publ.) B-aktie till en kurs om högst 2,70 kronor per aktie (9/3) och lägst 1,02 kronor per aktie (30/12).
Antal utgivna aktier uppgår till 118 502 100 st.
Förslag till disposition beträffande Bolagets förlust
Styrelsen föreslår att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2021.
Rapportdatum 2022/2023
25/5 Q1 2022
31/8 Q2 2022
18/11 Q3 2022
23/2 2023 Bokslutskommuniké 2021
Styrelsen
Bräcke 2022-02-24
För ytterligare information kontakta:
Tf VD: Jens Lidén [email protected]
Ekonomichef: James Gray [email protected]
För mer info besök gärna:
www.easyfill.se
www.easyfillcorporate.com
Resultaträkning helår 2021 samt Q4 2021
Q4 | Q4 | ||||||||||
Koncernen | Moderbolaget | Koncernen | Moderbolaget | ||||||||
Belopp i KSEK | 2021-01-01 | 2020-01-01 | 2021-01-01 | 2020-01-01 | 2021-10-01 | 2020-10-01 | 2021-10-01 | 2020-10-01 | |||
2021-12-31 | 2020-12-31 | 2021-12-31 | 2020-12-31 | 2021-12-31 | 2020-12-31 | 2021-12-31 | 2020-12-31 | ||||
Nettoomsättning | 108 457 | 103 900 | 28 781 | 28 411 | 26 959 | 20 431 | 7 568 | 6 866 | |||
Aktiverat arbete för egen räkning | 1 916 | 2 628 | 900 | 1 050 | 12 | 750 | - | 300 | |||
110 373 | 106 528 | 29 681 | 29 461 | 26 971 | 21 181 | 7 568 | 7 166 | ||||
Rörelsens kostnader | |||||||||||
Handelsvaror | - 74 879 | - 73 509 | - 22 951 | - 26 342 | - 20 525 | - 14 857 | - 6 219 | - 6 785 | |||
Övriga externa kostnader | - 17 485 | - 18 843 | - 8 722 | - 6 718 | - 4 216 | - 4 799 | - 1 916 | - 2 280 | |||
Personalkostnader | - 22 122 | - 22 763 | - 4 618 | - 5 435 | - 4 990 | - 6 332 | - 1 059 | - 2 090 | |||
EBITDA | - 4 113 | - 8 587 | - 6 610 | - 9 034 | - 2 760 | - 4 807 | - 1 626 | - 3 989 | |||
Finansiella kostnader | |||||||||||
Räntekostnader och liknade kostnader | 42 | - 2 434 | 616 | - 1 903 | - 399 | - 334 | - 388 | - 303 | |||
Extraordinarär avskrivning | - 2 000 | - 3 959 | - 2 000 | - 18 537 | - 3 959 | - 18 537 | |||||
Avskrivning | - 5 768 | - 5 659 | - 1 291 | - 1 248 | - 1 445 | - 1 659 | 59 | - 153 | |||
Resultat efter finansiella kostnader | - 11 839 | - 20 639 | - 9 285 | - 30 722 | - 4 604 | - 10 759 | - 1 955 | - 22 982 | |||
Skatt | - 30 | 2 231 | 2 231 | 2 231 | 2 231 | ||||||
Koncernbidrag | 2 000 | 1 695 | 1 695 | ||||||||
Resultat för Period | - 11 869 | - 18 408 | - 7 285 | - 26 796 | - 4 604 | - 8 528 | - 1 955 | - 19 056 |
Balansrapport
Koncernen | Moderbolaget | ||||
Belopp i KSEK | 2021-12-31 | 2020-12-31 | 2021-12-31 | 2020-12-31 | |
Anläggningstillgångar | |||||
Immateriella anläggningstillgångar | 20 526 | 19 741 | 20 526 | 19 480 | |
Materiella anläggningstillgångar | 8 160 | 8 040 | 1 551 | 1 723 | |
Finansiella Anläggningstillgångar | 24 433 | 25 997 | 59 938 | 64 696 | |
Goodwill | 3 804 | 7 204 | |||
Summa anläggningstillgångar | 56 923 | 60 982 | 82 015 | 85 899 | |
Omsättningstillgångar | |||||
Varulager | 27 886 | 20 113 | 5 192 | 5 532 | |
Kundfordringar | 12 845 | 9 763 | 5 488 | 1 565 | |
Övriga kortfristiga fordringar | 3 887 | 6 966 | 9 519 | 11 219 | |
Kassa och Bank | - 3 036 | 5 266 | 3 670 | 3 216 | |
Summa omsättningstillgångar | 41 582 | 42 108 | 23 869 | 21 532 | |
SUMMA TILLGÅNGAR | 98 505 | 103 090 | 105 884 | 107 431 | |
EGET KAPITAL OCH SKULDER | |||||
Aktiekapital | - 11 850 | - 11 654 | - 11 850 | - 11 654 | |
Fond för utvecklingsutgifter | - | - 11 264 | - 9 464 | ||
Fritt Eget Kapital | - 45 137 | - 54 645 | - 56 307 | - 63 227 | |
Summa Eget kapital | - 56 987 | - 66 299 | - 79 421 | - 84 345 | |
Långfristiga skulder | - 1 045 | - 2 701 | - | - 875 | |
- | - | - | - | ||
- 1 045 | - 2 701 | - | - 875 | ||
Leverantörsskulder | - 18 339 | - 8 432 | - 6 093 | - 3 983 | |
Övriga kortfristiga skulder | - 22 134 | - 25 658 | - 20 370 | - 18 228 | |
SUMMA EGET KAPITAL OCH SKULDER | - 98 505 | - 103 090 | - 105 884 | - 107 431 |
Kassaflöde Koncern
Belopp i KSEK | 2021-01-01 | 2020-01-01 |
2021-12-31 | 2020-12-31 | |
Den löpande verksamheten | ||
Rörelseresultat | - 11 881 | - 14 970 |
Justering för poster som inte ingår i kassaflödet | 7 768 | 6 863 |
Skatter | - | |
Finansiella poster netto | - 842 | |
- 4 113 | - 8 949 | |
Kassaflöde från förändring i rörelsekapital | ||
Varulager | - 7 773 | 1 234 |
Kundfordringar | - 3 082 | 3 529 |
Övriga fordringar | 3 079 | - 2 110 |
Leverantörsskulder | 10 114 | - 5 351 |
Övriga kortfristiga skulder | - 3 524 | - 6 418 |
- 1 186 | - 9 116 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | - 5 299 | - 18 065 |
Investeringsverksamhet | ||
Förvärv immateriella tillgångar | - 2 165 | - 3 031 |
Förvärv materiella tillgångar | - 1 108 | - 126 |
Förvärv as koncernföretag | - | |
Förvärv finansiella tillgångar | - 436 | 3 570 |
- 3 709 | 413 | |
Finansieringsverksamhet | ||
Nyemission | 2 362 | 20 558 |
Okning/-Minskning långfristiga lån | - 1 656 | - 486 |
706 | 20 072 | |
- 8 302 | 2 420 | |
Förändring av likvida medel | ||
Likvida medel vid årets början | 5 266 | 2 846 |
Förändring i likvida medel | - 8 302 | 2 420 |
Likvida medel vid årets slut | - 3 036 | 5 266 |
Kassaflöde Moderbolaget
Belopp i KSEK | 2021-01-01 | 2020-01-01 |
2021-12-31 | 2020-12-31 | |
Den löpande verksamheten | ||
Rörelseresultat | - 7 901 | - 28 819 |
Justering för poster som inte ingår i kassaflödet | 1 291 | 19 785 |
Skatter | ||
Finansiella poster netto | 616 | - 1 903 |
- 5 994 | - 10 937 | |
Kassaflöde från förändring i rörelsekapital | ||
Varulager | 340 | - 2 400 |
Kundfordringar | - 3 923 | 1 637 |
Övriga fordringar | 1 700 | 4 538 |
Leverantörsskulder | 2 109 | 739 |
Övriga kortfristiga skulder | 2 142 | - 702 |
2 368 | 3 812 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | - 3 626 | - 7 125 |
Investeringsverksamhet | ||
Förvärv immateriella tillgångar | - 2 165 | - 3 139 |
Förvärv materiella tillgångar | - | |
Förvärv av koncernföretag | ||
Förvärv finansiella tillgångar | 4 758 | 10 243 |
2 593 | 7 104 | |
Finansieringsverksamhet | ||
Nyemission | 2 362 | 5 980 |
Konvertibler/ options program | ||
Okning/-Minskning långfristiga lån | - 875 | - 3 877 |
1 487 | 2 103 | |
454 | 2 082 | |
Förändring av likvida medel | ||
Likvida medel vid årets början | 3 216 | 1 131 |
Förändring i likvida medel | 454 | 2 082 |
Likvida medel vid periodens slut | 3 670 | 3 213 |
Denna information är sådan som EasyFill är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-02-24 09:00 CET.