Bodyflight väljer Litium för att växa e-handeln
Bodyflight har skrivit avtal med e-handelsplattformen Litium för att möjliggöra ökad tillväxt och expansion online. En ny hemsida och onlinebutik kommer underlätta för en bredare publik att upptäcka Bodyflight.
Litium erbjuder en lösning som gör att plattformen snabbt kan sättas igång, men också enkelt skalas upp och anpassas efter specifika behov i framtiden. Målet med plattformen är att göra köpresan så enkel som möjligt och möta kunderna där de befinner sig. Samarbetet kommer att möjliggöra hantering av innehåll på ett helt nytt sätt, beteendet på sajten kan följas för att ständigt förbättra kundupplevelsen.
”Vårt val föll på Litium för att det är intuitivt och enkelt att använda, vi kan själva jobba direkt i systemet för att ge våra kunder en optimerad upplevelse. Plattformen är framtidssäkrad och det är lätt att skala upp och anpassa lösningen efter våra specifika behov allteftersom behoven förändras. Det är en kompetent partner och plattformen är byggd för tillväxt så att Bodyflight får möjlighet att accelerera på ett kostnadseffektivt sätt.” säger Micha Velasco, vd på Bodyflight.
Med hjälp av Litium kan Bodyflight jobba mer med data och prestationsoptimering i kombination med en kampanjmotor för att bygga varumärkeskännedom och öka tillväxt. Plattformen är intuitiv och lätt att använda, något som underlättar för det egna teamet att växa och kunna lägga fokus på produkt och kundupplevelser istället för på teknik.
Lanseringen av Bodyflights nya digitala handelsplattform är planerad till andra kvartalet 2023.