Biovica etablerar erfaret säljteam i USA
Biovica, verksamt inom cancerdiagnostik, meddelar idag att bolaget har anställt ett säljteam på totalt åtta personer för att säkerställa en snabb och smidig lansering och den fortsatta kommersiella utvecklingen av DiviTum® TKa på den amerikanska marknaden.
Biovicas amerikanska organisation växer inför den kommande lanseringen av det blodbaserade testet DiviTum® TKa som nyligen godkändes av FDA. Biovica planerar att lansera DiviTum®TKa på den amerikanska marknaden genom det helägda laboratoriet i San Diego före slutet av 2022. Alla teammedlemmar har en lång och framgångsrik bakgrund inom diagnostikförsäljning och har tillsammans mer än 130 års erfarenhet.
Teamet består av följande roller:
- Fyra specialsäljare har anställts för att driva engagemang med sjukvårdspersonal i enskilda möten och för att utbilda om DiviTum® TKas starka kliniska data. Deras expertis kommer att förenkla logistiken för beställningar och för testinsamling. De kommer att hjälpa till att minimera patienternas egna utgifter genom direktfakturering och program för ekonomisk hjälp.
- Förutom de specialiserade försäljningsrepresentanterna har Biovica anställt två direktörer för market access som kommer att bygga på sina relationer med sjukhus för att få igenom direktfakturering. De kommer också att samarbeta med Integrated Delivery Networks (IDN) och driva inkludering i vårdvägar. Dessa personer kommer att ha ett regionalt betalarfokus.
- Till sin hjälp kommer teamet att ha en chef för managed care och en chef för revenue cycle för att driva och stödja genomförandet.
"Jag är oerhört glad över att dessa seniora personer ansluter sig till vårt växande Biovica-team. Som en patientcentrerad organisation är jag övertygad om att vi nu har ett mycket starkt team för att framgångsrikt kunna ta DiviTum® TKa till patienter och vårdgivare över hela landet", säger Warren Cresswell, Biovica President of the Americas.