Battle Camp fortsätter att leverera högprofiterande säsongsevent
Som tidigare kommunicerats, så bygger spelet Battle Camps goda vinst till stor del på starka säsongsevent. Efter att ha kommit upp i rekordsummor både under Halloween (96 500 USD) och Juleventet (94 500 USD), så har det redan blivit dags för Chinese New Year (slutet av januari) och Valentines Day (mitten av februari).
Det blir intensiva tre veckor framöver med andra ord. Förväntningarna på den närmsta tiden är höga och vi hoppas på att se god avkastning på de nämnda eventen.
Det här är en viktig milstolpe för organisationen runt Battle Camp, när vi nu går in i det nya året så sitter vi med nya resurser i samtliga av de kommande eventen. Man har även valt att växla upp förnyandet av eventen för att stimulera spelarna ytterligare.
Nicklas Hagström COO:
“Det är den här typen av utveckling av existerande resurser i spelet, som vi tror är den vinnande vägen framåt. Genom att lyssna på våra spelare och lägga till nytt spännande material så tror vi på ökad vinst och återvändande spelare. Målet är naturligtvis alltid att öka antalet spelare och vad de spenderar i spelet.”