Båtförsäkringskunderna uppskattar erbjudandet från Willis Towers Watson
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Båtförsäkringskunderna uppskattar erbjudandet från Willis Towers Watson

Willis Towers Watson (WTW) började för en dryg vecka sedan att rulla ut digitala online-avtal till sina båtförsäkringskunder i Frankrike med erbjudandet om försäkringspremiereduktion och självriskeliminering vid installation av en C-pod mini. Av de 1 919 kunder som hittills har slutfört den digitala avtalsprocessen har 1 909 kunder antagit erbjudandet - det vill säga över 99%. Alla nya kunder och alla kunder som förlänger sina båtförsäkringar behöver använda online-avtalet vid förlängning och inom kommande de veckorna kommer över 60 000 kunder att fatta ett aktivt och informerat beslut om erbjudandet.

CSEC offentliggjorde det exklusiva samarbetet med WTW, världens tredje största försäkringsförmedlare, den 14 april. Syftet med samarbetet är att ge kunderna trygghet och spara pengar samtidigt som kostnaderna för skadeersättningar minskar. WTW förmedlar försäkringar för försäkringsbolagen Allianz och AXA och beslutet att välja C-pod mini fattades gemensamt av de tre bolagen. Priset för C-pod mini är EUR 149. Premiereduktionen med en C-pod mini installerad är 10% med en försäkring från Allianz i botten och 5% i med AXA.

För att säkerställa erbjudandet om premiereduktion och självriskeliminering effektiv når alla kunder beslutade WTW att lansera online-avtal som det enda sättet att upprätta nya avtal och förlänga befintliga försäkringsavtal. Efter en viss inledande försening påbörjade WTW utrullningen av online-avtalen för en dryg vecka sedan. Utrullningen görs stegvis för att säkerställa att allt fungerar tekniskt.

Hittills har 2 900 kunder fått mejl med länk till online-avtalet. Av dessa har 1 919 kunder hunnit slutföra avtalsprocessen, varav 1 909 har valt att anta erbjudandet som kräver installation av C-pod mini; det vill säga över 99% har tackat ja till erbjudandet. De kunder som hittills bjudits in att förlänga sina avtal online är representativa för kunderna i stort i termer av storlek på försäkringspremie. Inom de kommande veckorna kommer samtliga drygt 60 000 försäkringskunder som behöver förlänga sina avtal online fatta ett informerat beslut om erbjudandet.

- Övergången till online-avtal är en stor förändring på den franska försäkringsmarknaden, säger Eben Martin, exportförsäljningschef. Vi är mycket glada att det ser ut att fungera bra även om lanseringen försenades några veckor. Och vi är förstås ännu gladare att så många väljer C-pod mini för att känna trygghet och spara pengar på sänkt premie.

Bifogade filer

Nyheter om EmbeddedArt

Läses av andra just nu

Om aktien EmbeddedArt

Senaste nytt