Baseball Franchise Manager lanseras globalt
Gold Town Games dotterbolag Grand Pike lanserar Baseball Franchise Manager (BFM) globalt på Google Play och AppStore.
Efter soft launch på Google Play Open Beta-programmet samt iOS och Androids reguljära marknader i Kanada, går nu Grand Pike vidare med global utgivningen av bolagets titel Baseball Franchise Manager.
- Fokus är främst spelets tillväxt i USA men det lanseras samtidigt i Europa, Sydamerika och Asien. Som nästa steg vill vi anpassa spelet till den stora och relevanta japanska marknaden, säger Thomas Jonasson, ansvarig på Gold Town Games Publishing.
Baseball Franchise Manager blir det femte spelet som Gold Town Games lanserar globalt och det fjärde spelet på WXM plattformen.
- BFM skiljer sig från tidigare WXM-spel genom att det är grafiskt mer lekfullt och har även en enklare spelmekanik. Vår förhoppning är att BFM ska locka nya användare till genren för managerspel men framförallt vill vi kostnadseffektivt bygga en användarbas som genererar ett positivt kassaflöde, avslutar Pär Hultgren, VD på Gold Town Games