Aventura Group ingår supply-chain avtal med ultra-fast-fashion utmanaren Shekou
Aventura Group ingår ett supply-chain avtal med Shekou Group Ltd ("Shekou"), ett snabbväxande D2C-varumärke baserat i Hong Kong och Nya Zeeland. Kontraktet förväntas generera cirka 10 MSEK i intäkter för Aventura Group över de kommande tolv månaderna.
Den 3 maj i år offentliggjorde Aventura Group att bolaget gått in som strategisk ägare i Shekou, ultra-fast fashion utmanaren som bryggar gapet mellan supply-chain, branding och hållbarhet.
Efter att Aventura Group gått in som strategisk ägare i Shekou har parterna nu ingått ett avtal, där Aventura kommer att agera som Shekou:s exklusiva supply-chain agent, med fokus på logistik. Kontraktet, med initial avtalslängd på tolv månader, förväntas generera runt 10 miljoner SEK i intäkter över det kommande tolv månaderna.
Shekou:s vision är att bli ett hållbart alternativ inom ultra-fast fashion. Med en designstudio i Nya Zeeland och produktion i Kina, säljer Shekou sina modeprodukter globalt via bolagets egna, primärt digitala, kanaler. Målkunden är Gen Z i Nordamerika och Europa, som är aktiv på social media och söker trendriktig design till ett vettigt pris men också bryr sig om kvalitet, transparens och hållbarhet.
Bolaget grundades i mitten av 2019 och försäljningen tog fart i samband med att Covid-restriktioner trädde i kraft i början av 2020. Med begränsade resurser och på kort tid har Shekou lyckats bygga upp en stor närvaro på social media med 1,8 miljoner engagerade följare, i synnerhet på TikTok (1,3 miljoner) och Instagram (534 000). Hittills har bolaget sålt sina produkter till cirka 130 000 kunder över hela världen.
”Det här avtalet exemplifierar hur vår affärsmodell att bli strategisk ägare i D2C-bolag med hög potential genererar betydande intäkter samtidigt som vi bygger långsiktigt värde för våra aktieägare. Vi är mycket glada att ha blivit anförtrodda med ansvaret att bygga ut Shekou:s supply-chain med fokus på logistik, och ser fram emot att arbeta nära bolagets grundare i att skala deras verksamhet i Kina framöver”, kommenterar Gustav Åström, VD för Aventura Group.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Gustav Åström, VD | +86 158-0086-2274 | [email protected]
Emil Ponnert, Director, IR & Corporate Development | +46 70 3102715 | [email protected]
Om Aventura Group
Aventura Group AB (publ) är en Kina-fokuserad e-handels- och varumärkesaccelerator som skalar konsumentbolag i Kina. Sedan starten år 2011 har bolaget arbetat med ett brett utbud av internationella konsumentvarumärken, start-ups och investerare. Aventura Group AB är listat på Nasdaq First North Growth Market i Sverige och har sitt säte i Stockholm, med ytterligare kontor i Shanghai och Hong Kong. För mer information besök www.aventura.group.
Augment Partners AB, tel. +46 8 604 22 55, e-post: [email protected] är Bolagets Certified Adviser.