Återköp av aktier i H&M i vecka 48, 2024. Aktieåterköpsprogrammet är nu genomfört och avslutat.
H & M Hennes & Mauritz AB (publ) (Lei-kod 529900O5RR7R39FRDM42) har mellan den 25 november 2024 och 26 november 2024 återköpt sammanlagt 303 692 egna B-aktier (ISIN: SE0000106270) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om. Därmed har aktier till ett sammanlagt värde om cirka SEK 1 miljard återköpts vilket innebär att programmet avslutas.
Återköpen under vecka 48 är en del av det återköpsprogram om SEK 1 miljard som H&M tillkännagav den 26 september 2024. Återköpsprogrammet som har löpt under perioden 26 september 2024 till 26 november 2024, är i och med de sista köpen den 26 november därmed avslutat. Programmet har genomförts i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade Safe harbour-förordningen).
H&M B-aktier har återköpts enligt följande:
Datum: |
Aggregerad daglig volym (antal aktier): |
Viktat genomsnittspris per dag (SEK): |
Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK): |
25 november 2024 |
147 843 |
154,8717 |
22 896 696,74 |
26 november 2024 |
155 849 |
152,5730 |
23 778 349,57 |
Total ackumulerat under vecka 48/2024 |
303 692 |
153,6921 |
46 675 046,22 |
Total ackumulerat under återköpsprogrammet |
6 050 850 |
165,2658 |
999 998 819,71 |
Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av SEB för H&M:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår H&M:s innehav av egna aktier per den 26 november 2024 till 6 050 850 B-aktier. Det totala antalet aktier i H&M, inklusive egna aktier, är 1 610 542 225 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, är 1 604 491 375.
Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.
Kontakt:
Joseph Ahlberg, chef Investor Relations
Telefon: 073-465 93 92
E-mail: [email protected]
För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.
H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET samt Sellpy. Ytterligare information finns på hmgroup.com. |