Albert rekryterar Kajsa Lernestål som marknadschef
eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, har rekryterat Kajsa Lernestål som marknadschef. Kajsa kommer att ingå i ledningsgruppen och ansvara för marknadsföringsarbetet med fokus på varumärke och konvertering.
Kajsa kommer närmast från rollen som Chief Marketing Officer för börsnoterade Collector Bank och har tidigare varit Head of Digital Communication på Jollyroom, där hon i hög utsträckning arbetade mot målgrupper som är relevanta för Alberts produkter. Hon har en kandidatexamen i marknadsföring från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.
”Vi är oerhört glada att få välkomna Kajsa till teamet. Hennes erfarenhet från att bygga varumärken och driva konvertering i performance-kanaler kommer bli värdefullt i vår fortsatta tillväxtresa. Det är också ett stort plus att hon tidigare arbetat i entreprenöriella och expansionsdrivna miljöer,” säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, grundare av Albert.
”Det känns väldigt spännande och kul att få bli en del av Albert som jag har följt under många år. Jag brinner verkligen för tjänsten och den övergripande målsättningen att demokratisera kunskap genom teknologi – nu ska jag tillsammans med övriga teamet säkerställa att ännu fler upptäcker Albert och alla dess fördelar”, säger Kajsa Lernestål.
Kajsa kommer att tillträda sin tjänst i februari 2022.