Albert och BookBeat i nytt partnerskap - skapar ytterligare värde för sina kunder
eEducation Albert (”Albert”), en ledande nordisk EdTech-aktör, kan idag presentera ett nytt partnerskap med streamingtjänsten BookBeat. Samarbetet mellan bolagen berör de nordiska marknaderna Sverige, Norge och Finland med syftet att stärka båda varumärkenas kundvärde genom att erbjuda ett exklusivt erbjudande.
För att skapa ytterligare värde för sina kunder inleder Albert nu ett partnerskap tillsammans med BookBeat, en av Europas ledande streamingtjänster för ljud- och e-böcker, med en närvaro på över 30 marknader. I BookBeats bibliotek ingår över 800 000 ljud-och e-böcker där det finns något för alla, barn såväl som vuxna. BookBeat ägs av Bonnier Books vilket är ett av Europas ledande förlag och som i över hundra år har skapat, förädlat och distribuerat berättelser. Under 2022 inledde Albert ett samarbete med Bonnier och kan nu meddela att de utökar det genom detta samarbete där de når ut direkt till BookBeats kundbas. Både Alberts och BookBeats kunder kommer att få ta del av respektive tjänst i form av ett exklusivt erbjudande.
– Vi ser fin potential i att addera ytterligare värde till våra kunder och är övertygade om att partnerskapet med BookBeat kommer bli uppskattat både hos barnen och deras föräldrar. Det finns även starka synergier i våra kundbaser och en redan etablerad vana och uppskattning för digitala tjänster, vilket gör oss till en bra match, säger Kajsa Lernestål, Marknadschef Albert.
– Vi är glada över samarbetet med Albert och ser fram emot att ge familjer ett förmånligt erbjudande hos oss för att lyssna eller läsa gratis. Hos BookBeat finns ljud- och e-böcker för alla och tillsammans med Albert ger vi föräldrar möjligheten att väcka läslusten hos sina barn, men vi vill också skapa värde för föräldrarna som med vår app kan koppla av med en ljudbok i lurarna, kanske för att göra vardagssysslorna lite härligare eller som en skön paus i vardagen, säger Celine Borgstav, Marketing Coordinator på BookBeat.
Samarbetet inleds nu i april på de nordiska marknaderna där de båda bolagen ser störst potential initialt.