Albert lanserar synergi inom koncernen - Albert och Strawbees bundlar produkterbjudande
eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, realiserar en av de första synergierna i den nya koncernen i form av ett produkterbjudande mellan Albert och Strawbees.
eEducation Albert förvärvade tidigare i år tre nya bolag till gruppen, Strawbees, Holy Owly och Film & Skola och redan tre veckor in i förvärvet realiserar Albert en av de första synergierna tillsammans med Strawbees. Samarbetet syftar till att integrera produkterbjudanden mellan bolagen i form av att bundla Strawbees fysiska produkter med Alberts digitala och skapar på så sätt ett ökat kundvärde. Under 2023 kommer Albert att fokusera på just synergier inom bolagen, både inom B2B och B2C och detta nya produkterbjudanden är först ut för nya koncernen att lansera.
Strawbees fysiska produkt säljs nu tillsammans med Alberts digitala årsabonnemang på Alberts hemsida i form av ett A/B-test och utfallet kommer att mätas under kvartal ett.
“Jag är oerhört imponerad av både Albert och Strawbees team som redan tre veckor in i förvärvet lyckats lansera ett samarbete som detta. Genomtänkt och kreativt men samtidigt med ett starkt affärsfokus och kundvärde. De kompletterade produkterna inom gruppen säkerställer tillväxt och ett starkt gemensamt erbjudande framöver.“, säger Erik Bergelin Chief Commercial Officer och medgrundare på Strawbees.
“Det har varit så givande och roligt att göra detta samarbetet och dra nytta av de likheter vi har mellan våra varumärken och målgrupper. Styrkan inom gruppen ligger just i att kunna vara snabbfotade men samtidigt hålla en hög kvalitet och skapa bättre förutsättning för roligare lärande för barn och unga, vilket verkligen visat sig i detta initiativet. Vi lanserade i går eftermiddag och kan redan se positiva indikationer”, säger Kajsa Lernestål Marknadschef på Albert.
Länk för information: https://www.youtube.com/watch?v=1-CnLM4DpwE