Albert lanserar erbjudande för ungdomar mellan 10-16 år i Storbritannien
eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, lanserar sitt erbjudande riktat till ungdomar mellan 10-16 år under varumärket Albert Teen i Storbritannien. Plattformen kommer att innehålla ett omfattande och läroplansanpassat innehåll för ämnen som matematik, fysik och biologi, och kommer även att rullas ut på övriga marknader i takt med att lokalisering färdigställs.
Under november i fjol förvärvade Albert IP-rättigheterna relaterade till Stairway Learning, vilket gav bolaget möjligheten att erbjuda sina kunder ett bredare utbud av innehåll, främst riktade till ungdomar mellan 10-16 år. Albert lanserar nu, efter att ha integrerat plattformarna, Albert Teen som erbjuder kunderna ett större utbud av läroplansanpassade ämnen, som matematik, fysik och biologi.
”Det är väldigt spännande att nu kunna erbjuda ett bredare erbjudande som riktar sig till en äldre åldersgrupp, något vi vet har efterfrågats bland kunderna. Att vi börjar i Storbritannien är ingen slump – det är en viktig marknad för Albert och ser goda möjligheter att med detta erbjudande stärka vår position”, säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, grundare av Albert och fortsätter:
”Vi är också i sammanhanget stolta över den snabba integrationen av Stairway Learnings innehåll i vår plattform. Det hade tagit mycket längre tid och blivit betydligt dyrare att utveckla motsvarande innehåll från grunden, vilket visar på möjligheterna att fortsätta förvärva bra produkter i Europa. Vi ser fram mot att vidareutveckla plattformen och att fortsätta expandera med innehåll via fler förvärv framöver.”
Albert Teen kommer först att erbjudas på den brittiska marknaden och med tiden även lanseras på alla Alberts marknader i linje med ambitionen att tillhandahålla ett likvärdigt erbjudande på samtliga marknader. I plattformen kommer även Albert Geo och språkinlärning att integreras under året. Baserat på erfarenheter från erbjudandet i Sverige, som omfattar alla ålderskategorier upp till 16 år, förväntar sig bolaget att Albert Teen kommer att få fler användare att välja Standard- och Plus-abonnemang.