Albert lanserar Albert English på alla relevanta marknader
eEducation Albert ("Albert"), en ledande nordisk EdTech-aktör, lanserar nu Albert English på alla sina marknader med undantag för Storbritannien. Lanseringen kommer som ett resultat på den stora efterfrågan bland kunder och riktar sig till barn med engelska som andraspråk.
Engelska är ett kärnämne i många skolor på marknader där Albert finns tillgängligt och det blir allt viktigare för föräldrar och barn att lära sig språket i en värld där interaktionen blir mer internationell. Därför lanserar Albert nu Albert English på sin plattform för yngre barn, Albert Junior. Produkten erbjuder en helt ny användarupplevelse som baseras på en högre grad av interaktivitet.
"Vi är mycket glada över lanseringen av Albert English som kommer att hjälpa våra användare att lära sig på ett interaktivt sätt. Lanseringen har stor teknisk höjd då den kombinerar produkter med olika teknologier i en och samma plattform. Det är också en skalbar teknisk lösning som kommer underlätta integrationen av framtida förvärv i plattformen”, säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, grundare av Albert.
Albert English kommer att vara tillgänglig för kunder med Standard- och Plus-abonnemang. Genom lanseringen innehåller nu Albert Junior matematik, ABC och engelska. Under året kommer även Albert Code att integreras i samma app.