Albert integrerar och effektiviserar Sumdogs B2C-segment via gemensam koncernfunktion
eEducation Albert (”Albert”), en ledande Nordisk EdTech-aktör, har för sommarkampanjen genomfört koncerngemensamma åtgärder för kundanskaffning för B2C-segmentet för samtliga produkter såsom Albert, Jaramba och Sumdog.
Sumdog förvärvades i februari 2022 och har under tidigare perioder inte nyttjat betald marknadsföring för sitt B2C-segment. Syftet med en koncerngemensam funktion för kundanskaffning avser att påvisa synergierna i de olika verksamheterna och frigöra värdeskapande operationella aktiviteter. Tidig data från marknadsföringskampanjerna visar på en hög volym av kunder till en låg kundanskaffningskostnad.
”Vi är stolta över vår organisation som på bara några månader kunnat integrera, effektivera och samtidigt skala kundanskaffningen för Sumdog, och samtidigt glada att våra initiala hypoteser om synergier mellan Albert och Sumdog nu också valideras i praktiken. Sammantaget bidrar den tidiga marknadsföringsdatan till att vår positiva bild av Sumdog förstärks ytterligare. Vi är övertygade om att Sumdog kommer kunna bidra stort i den fortsatta tillväxten av koncernens konsumentaffär i Storbritannien”, säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, grundare av Albert.
”Jag är mycket imponerad över Alberts snabba agerande. Det är tydlig att marknadsföringsorganisationen har hög kunskap om betald marknadsföring och har med hjälp av denna kunskap snabbt kunnat implementera liknande processer för Sumdogs konsumentaffär med imponerande resultat. Det är också väldigt tillfredsställande att kunna se hur bra våra två organisationer fungerar ihop”, säger Andrew Hall grundare av Sumdog.