Aktia preciserar sina strategiska prioriteringar och mål – medarbetarupplevelse blir en del av strategin
Aktia Bank Abp
Pressmeddelande
11.3.2024 kl. 9.30
Aktia preciserar sina strategiska prioriteringar och mål – medarbetarupplevelse blir en del av strategin
”Effektfull medarbetarupplevelse” har lagts till som en av Aktias strategiska prioriteringar. Samtidigt har de strategiska målen formulerats tydligare.
Efter förändringen är Aktias strategiska prioriteringar följande: Utmärkt kundupplevelse, Effektfull medarbetarupplevelse, Den bästa kapitalförvaltaren och Tillväxt bland kunder som vill öka sin förmögenhet.
”Personalen är vår viktigaste resurs och dess centrala roll bör återspeglas också i bolagets strategi. Medarbetarnas engagemang och välbefinnande är en förutsättning för en utmärkt kundupplevelse, lönsam tillväxt och hela företagets framgång. Ett välmående lag är ett vinnarlag”, säger verkställande direktör Juha Hammarén.
Samtidigt har de strategiska målen formulerats tydligare.
Aktias långsiktiga finansiella mål uppdateras hösten 2024.
Bekanta dig med strategin på vår webbplats https://www.aktia.com/sv/investerarrelationer/aktia-som-investering/var-strategi
Mer information:
Mia Smeds, kommunikationsdirektör, tfn 044 546 0379, mia.smeds(a)aktia.fi
Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår belönade kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter ca 860 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundtillgångar (AuM) uppgick 31.12.2023 till 13,7 miljarder euro och balansomslutningen till 12,0 miljarder euro. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com.