Adverty uppnår viktig milstolpe med 400 lanserade spel på sin innovativa In-Play-plattform
Adverty, den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager stolt att man nu passerar den monumentala milstolpen med 400 lanserade spel på sin banbrytande annonseringsplattform. Denna anmärkningsvärda prestation understryker Advertys engagemang för innovation, tillväxt samt en förbättring av spelupplevelsen för både spelare och annonsörer.
Sedan slutet av 2022, då Adverty hade 242 spel i sin plattform, har bolaget konsekvent och imponerande utökat sin spelportfölj. Bara under 2023 har Adverty välkomnat i genomsnitt 20 nya spel varje månad, vilket visar bolagets obevekliga strävan efter excellens och önskan att kontinuerligt förbättra sin plattform.
Denna milstolpe är ett bevis på Advertys orubbliga engagemang för att hålla sig i framkanten av spelindustrin. Med en portföljtillväxt på 65% hittills under 2023 inte bara möter Adverty förväntningarna utan överträffar dem. Genom att sömlöst integrera In-Play-annonsering i spelmiljön gör Adverty det möjligt för spelutvecklare att tillhandahålla en icke-påträngande miljö för sina spelare och för annonsörer att nå engagerade målgrupper på ett autentiskt och kontextuellt relevant sätt.
"Vi är mycket stolta över att ha nått milstolpen 400 spel på vår plattform", säger Chloe Cave, Chief Supply Officer på Adverty. "Denna prestation återspeglar det hårda arbetet och samarbetet i vårt team, förtroendet från våra publicister och eskaleringen av in-game-annonser. Vi är fast beslutna att fortsätta vår resa mot innovation och excellens, samt ge både spelutvecklare och annonsörer oöverträffade möjligheter."
Advertys plattform smälter sömlöst in annonser i spelupplevelsen och respekterar spelarnas engagemang samtidigt som den möjliggör ett värdefullt sätt för varumärken att kommunicera med sina målgrupper. Med denna framgång stärker Adverty sin position som en ledare inom in-game-annonsering och driver branschen framåt med sitt visionära tillvägagångssätt.
Sammanfattning av Advertys In-Play-portfölj:
- Vid 2022 års slut: 242 lanserade spel
- Onboarding av 20 nya spel per månad i genomsnitt under 2023
- Uppnått totalt 400 lanserade spel i augusti 2023
- 65% portföljtillväxt hittills under 2023