Adverty tillkännager nytt partnerskap med Pushfire för att utöka In-Play-räckvidden i DACH-regionen
Adverty AB (publ), den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager idag ett strategiskt partnerskap med Pushfire, en av Tysklands största marknadsförare av digitala och out-of-home-medier för unga målgrupper, för att utöka sin räckvidd i DACH-regionen (Tyskland, Österrike och Schweiz). Samarbetet markerar ytterligare en viktig milstolpe i Advertys uppdrag att revolutionera det globala reklamlandskapet genom att leverera sömlösa, icke-påträngande och kontextuellt relevanta varumärkesupplevelser inom spel.
Adverty och Pushfire kommer att kombinera sin expertis för att kunna erbjuda innovativa och engagerande In-Play-annonslösningar för varumärken som söker kontakt med den mycket engagerade spelpubliken i DACH-regionen. Advertys unika och flerfaldigt patenterade In-Play-teknik möjliggör sömlösa annonsplaceringar i spel, vilket förbättrar användarupplevelsen samtidigt som varumärken får en stor räckvidd och effektivitet när det gäller att fånga spelarnas uppmärksamhet.
"Vi är glada över att samarbeta med Pushfire för att ta vår in-game-annonsering vidare till fler spelare och varumärken i denna viktiga del av världen. Pushfires starka närvaro och djupa insikter i den lokala marknaden gör dem till en perfekt partner när vi fortsätter att revolutionera reklambranschen", förklarar Jonas Söderqvist, VD för Adverty.
Samarbetet har redan resulterat i en första aktivering med Yello, en kampanj som kretsar kring temat klimatskydd och som syftar till att öka medvetenheten om individuella bidrag till miljön. Yello riktar sig strategiskt till bilspel inom Advertys In-Play-nätverk med det fängslande budskapet "Get off greenhouse gas".
"Pushfire fokuserar på kommunikationslösningar för varumärken och företag för att nå unga målgrupper i DACH. Självklart är spelupplevelser hyperrelevanta och ett globalt snabbt växande intresse för ungdomar. För detta såg vi Adverty som en perfekt matchning för Pushfire. I samarbete med Adverty är vårt team stolta över att ge våra kunder möjlighet att nå den unga publiken i en spelupplevelse som ger maximal uppmärksamhet", säger Guido Thiemann, VD för Pushfire.
Om PUSHFIRE
PUSHFIRE är en av Tysklands största marknadsförare av digitala och out-of-home-medier för unga målgrupper. Teamet kring VD Guido Thiemann är en del av BRANDFIT-byrågruppen, som är baserad i Essen och Berlin. PUSHFIRE grundades 2015 och har specialiserat sig på att nå unga människor mellan 16 och 39 år, förstå deras behov och deras sätt att kommunicera och överföra båda till den perfekta mediemixen.
Byrån erbjuder tjänster inom disciplinerna media, influencers, festivaler, ambient media och gaming. Mer än 60% av den unga publiken nås genom PUSHFIREs medieportfölj. Nationella och internationella företag som Deutsche Telekom, Apple, Adidas, TikTok, Canon, Deutsche Bahn och REWE samt olika statliga organ har dragit nytta av PUSHFIREs tjänster.