Adverty tar första plats som det största nätverket för In-Play-annonser enligt Apptopia
Adverty AB (publ), den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, är nu det största annonsnätverket i branschen för In-Play-reklam gällande räckvidd och storlek på spelportfölj, enligt data- och analysföretaget Apptopia.
Enligt ny data från Apptopia, den ledande aktören inom konkurrensanalys i appar och spel, placeras Adverty högst upp bland de aktörer som konkurrerar om branschens största nätverk för In-Play-annonsering. Under 2022 påvisade Adverty en ordentlig tillväxt av publicister genom att ta in 156 nya mobilspel från 23 nya spelutgivare och utvecklare. Denna positiva trend fortsätter även under 2023.
Apptopias data visar att Adverty för närvarande når över 10 miljoner dagliga aktiva unika användare, i 100 fler spel än sin närmaste konkurrent, inom kategorier som sport och racing, action & shooters, hypercasual, simuleringar och social. Apptopias uppgifter omfattas inte av de senaste tilläggen till Advertys spelportfölj, såsom Turborillas Mad Skills Motocross 3.
"Vi är fantastiskt nöjda över att bli erkända som den största plattformen som levererar In-Play-annonser i branschen", säger Jonas Söderqvist, vd för Adverty. "Våra team har arbetat outtröttligt för att etablera en förstklassig servicenivå bland de spelutvecklare vi arbetar med, samt att vi har byggt en effektiv och väldigt skalbar programmatisk annonsplattform som erbjuder en sömlös och engagerande upplevelse för varumärken, publicister och gamers. Detta erkännande är ett bevis på framgången av vår strategi."