Adverty Publicist-Success Story: Cerebellium Apps
Cerebellium Apps är baserade i Madrid och kända för sina mobilspelsracingtitlar Motorcycle Real Simulator och Car Real Simulator med sammanlagt över 15 miljoner nedladdningar. De har samarbetat med Adverty för att sömlöst integrera icke-påträngande annonser i Car Real Simulator, ett driving-simulatorspel med stor öppen världskarta där du kan anpassa och köra de snabbaste och coolaste bilarna i världen.
Vi talade med grundaren av Cerebellium Apps, Ioan Girigan, om deras erfarenhet av att arbeta med Adverty och hur de använder In-Play™ för att förbättra sina användares spelupplevelse och skapa en ny betydande intäktsström.
Enligt din åsikt, vilken potential har In-Play™-annonser inom spelindustrin?
Ur min synvinkel har In-Play™ en otrolig potential; det utgör en ytterligare intäktskälla i en så konkurrensutsatt miljö utan att påverka användarretentionen; i vårt fall anser jag dessutom att det förbättrar användarupplevelsen.
Kan du nämna några specifika exempel på hur In-Play™-annonser har bidragit till er intäktsökning?
Under de senaste månaderna har vi sett en förbättring av resultatet för denna typ av annonser, som nu står för cirka 10% av våra intäkter. Det är ett format som vi tar allt större hänsyn till i vår utveckling, och vi är övertygade om att dess betydelse kommer att fortsätta att växa.
Hur var er erfarenhet av att integrera Advertys plattform i era spel? Kan du nämna något om den support som Advertys team tillhandahöll under integrationsprocessen?
Integrationen med Adverty var mycket enkel och vi märkte inte av någon negativ påverkan på prestandan i våra appar. På en skala från 1 till 10 skulle jag ge 9 till enkelheten i integrationen, med vissa tvivel i början, men vi kunde alltid räkna med hjälp från Adverty-teamet, som inte bara hjälpte oss i början utan alltid är villiga att supporta oss och det är verkligen trevligt att arbeta med dem.