Adverty förbereder lansering av In-Play 2.0 med ett flertal nya integrerade SSP partners
Adverty AB (publ), den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, meddelar att bolaget inom kort kommer att lansera sin senaste innovation, In-Play 2.0, vilken introducerar klickbara billboard-annonser utan att förstöra spelupplevelsen. I samband med denna spännande lansering har Adverty integrerat en rad nya SSP partners i sin plattform; Microsofts Xandr, Appstock, SIPO, Axis, ScreenCore och BrightMountain.
Dessa nya SSP (supply-side platform) samarbeten säkerställer att Adverty kan erbjuda varumärken och medieköpare av alla slag runt om i världen ett ännu bredare och mer diversifierat utbud av köpmöjligheter för sin In-Play-reklam.
“In-Play 2.0 är ett stort steg framåt i interaktiv och engagerande annonsering inom spelindustrin och vi tror att det här kommer att göra stor skillnad för formatet och dess tillväxt framöver. Vi ser verkligen fram emot att lansera In-Play 2.0 till våra publicister och mediepartners inom kort”, säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty. "Genom att bredda vår räckvidd gentemot den globala köp-sidan genom att integrera vår plattform med nya, framstående samarbetspartners, stärker vi vårt ekosystem ytterligare och erbjuder våra kunder de bästa verktygen för att nå sina målgrupper på ett enkelt och effektivt sätt."
In-Play 2.0 tillåter annonsörer att skapa mer engagerande och dynamiska kampanjer som inte bara fångar användarnas uppmärksamhet, utan också uppmuntrar till interaktion på ett behagligt sätt. Denna nya funktion är utformad för att maximera både räckvidd, fyllnadsgrad och effektivitet för digitala annonser inom spel, samtidigt som den behåller spelarnas upplevelse intakt.