Adverty inleder samarbete med MediaFarm för att möjliggöra In-Play-reklam i Polen
Adverty AB, den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, har ingått ett strategiskt partnerskap med MediaFarm, ett ledande interaktivt försäljningsbolag i Polen. Det primära målet med samarbetet är att bredda Advertys utbud av annonsering i spel på den polska marknaden.
Partnerskapet kommer att använda MediaFarms omfattande nätverk av mediebyråer för att introducera Advertys banbrytande In-Play-annonseringslösning till varumärken som vill engagera sina målgrupper genom immersiva och engagerande In-Play-kampanjer i Polen.
"Vi är mycket stola över att arbeta ihop med MediaFarm för att utöka vår globala närvaro till den mycket viktiga och stora polska marknaden", säger Adverty VD Jonas Söderqvist. "Tack vare MediaFarms kunskap och nätverk kommer vi att kunna erbjuda mycket engagerande In-Game-kampanjer i Polen."
"Vi är glada över att samarbeta med Adverty för att ta detta innovativa erbjudande till den polska marknaden. Det är en game changer för marknadsförare som vill engagera den polska publiken i en allt viktigare kanal som gaming", säger Tomasz Bruss, VD för MediaFarm.
Om MediaFarm
MediaFarm, som grundades 2011 och är baserat i Warszawa (Polen), är ett privatägt försäljningsbolag för interaktiva medier. MediaFarm är ledande inom barnreklam och erbjuder en rad beprövade digitala produkter, inklusive video, display, Rich Media och icke-standardiserade produkter. MediaFarm representerar utgivare av hundratals webbplatser och applikationer, varav många uteslutande i Polen.