Adverty och Yazle tillkännager exklusivt partnerskap för in-game-annonsering i MENA-regionen
Adverty, den ledande leverantören och skapare av patenterade annonslösningar för in-game-annonsering i spelmiljöer och Metaverse-upplevelser, tillkännager ett exklusivt partnerskap med Yazle.
Adverty AB presenterar idag ett exklusivt partnerskap med Yazle - efter att ha undertecknat ett avtal som gör det möjligt för den digitala mediebyrån att exklusivt representera och sälja hela Adverty's spelkatalog i MENA-regionen, vilket gör det möjligt för annonsörer i regionen att ta del av sömlösa och immersiva annonseringsmöjligheter i spel.
Partnerskapet mellan Adverty och Yazle kommer vid en tidpunkt då allt fler annonsörer försöker kommunicera och annonsera i virtuella världar. MENA-regionen håller snabbt på att bli en global hotspot för spel, med ett ökande intresse för e-sport i synnerhet, medan Dubais kronprins nyligen talade om sin "metaverse-strategi", vilken kommer att ge 40 000 nya arbetstillfällen och 4 miljarder dollar till ekonomin under en kommande femårsperiod.
Genom att samarbeta med Yazle, som redan har ett starkt erbjudande på MENA-marknaderna på grund av sitt partnerskap med Activision Blizzard i regionen, är Adverty nu ett steg närmare en heltäckande, global representation, säger Alex Ginn, VP Partner Sales:
"Vi är stolta över att kunna erbjuda våra banbrytande annonsformat i regionen med en så trovärdig partner som har stark kunskap om spel, vid vår sida. Detta kommer att vara en enorm tillgång för byråer och varumärken i dessa länder och kommer att öppna helt nya möjligheter att engagera publiken", tillägger han. "Dessutom återspeglar detta partnerskap de stora investeringar i spel som just nu görs i regionen."
Yazle, specialist på digital marknadsföring, förser sin växande kundlista med unika digitala ad-tech-lösningar, tack vare exklusiva partnerskap med digitala plattformar. Mastercard är redan ombord och kommer att utnyttja Adverty's format, och ett antal andra varumärken och kunder har redan visat intresse.
Jamie Atherton, Yazles verkställande direktör, säger: "Vi är mycket nöjda över att få samarbeta med Adverty och att kunna erbjuda deras världsledande teknik och annonsformat till varumärken och kunder i regionen. Med en så spännande partner och banbrytande teknik är vi glada över att kunna introducera format som videoreklam i spel. Vi har mycket på gång och är verkligen förväntansfulla inför framtiden."
Under de senaste månaderna har Adverty lanserat branschens första teknik för strömmande video för In-Play™-annonser. Med över 3 miljarder spelare i världen väljer allt fler företag att implementera reklam i spel - med allt mer sofistikerade annonser som ger imponerande resultat.
Om Yazle
Yazle är en erkänd branschledare på den digitala marknaden i MENA-området och har levererat unika och innovativa digitala annonslösningar sedan 2013. Yazles exklusiva partnerskap med digitala plattformar tillsammans med vår snabbt växande kundportfölj, innebär att vi har etablerat oss som en uppmärksammad partner för majoriteten av byråer och globalt kända varumärken på alla våra marknader.