Adverty och Fingersoft ingår partnerskap
Adverty AB (publ), den ledande plattformen för reklam i spel, är stolta över att kunna tillkännage sitt partnerskap med Fingersoft, ett av de största och mest kända namnen inom racinggenren av mobilspel.
Fingersoft, som är baserat i Oulu i Finland, är känt för sina globala mobilspelssuccéer Hill Climb Racing och Hill Climb Racing 2, vilka tillsammans har inbringat över 2 miljarder nedladdningar på olika plattformar och över 180 miljoner euro i intäkter.
Som en del av partnerskapet använder Fingersoft Advertys In-Play™-annonser i sitt senaste mobilspel Boom Karts, för att skapa en realistisk spelarupplevelse i spelsessionerna. Advertys In-Play™-reklamskyltar integreras sömlöst i spelmiljön och erbjuder en icke-störande upplevelse för spelarna.
"Vi är mycket glada över att samarbeta med Fingersoft och se våra In-Play™-annonser i Boom Karts", säger Chloe Cave, VP of Publisher Growth på Adverty. "Vi tror att in-game-annonsering är framtiden för monetärisering och vårt partnerskap med Fingersoft är ett bevis på den växande betydelsen av diversifierade monetäriseringskanaler."
Otto Simola, chef för Game Economy på Fingersoft, säger: "Vi är glada och förväntansfulla över att samarbeta med Adverty och använda deras innovativa In-Play™-lösning för monetärisering i Boom Karts. Vi tror att Advertys lösning kommer att ge våra spelare en sömlös och trevlig upplevelse samtidigt som den ger ökade intäkter till vår verksamhet."
Om Fingersoft
Fingersoft är en finsk spelstudio som fokuserar på underhållande innehåll för mobila enheter. Företaget är känt för sina globala succéer Hill Climb Racing och Hill Climb Racing 2, vilka har inbringat över 2 miljarder nedladdningar på olika plattformar och över 180 miljoner euro i intäkter. Fingersofts spel finns tillgängliga för iOS, Android och Amazon. Fingersoft grundades 2012, har sitt huvudkontor i Oulo i Finland och har 110 anställda. År 2021 omsatte företaget 24 miljoner euro. Mer information finns på fingersoft.com.