Adverty och Drive Ahead!-utvecklaren Dodreams tillkännager ett exklusivt partnerskap för in-game-annonsering
Adverty, den ledande leverantören och skapare av patenterade annonslösningar för in-game-annonsering i spelmiljöer och Metaverse-upplevelser, tillkännager ett exklusivt partnerskap med den ledande utvecklaren Dodreams, utgivare av det framgångsrika bilstridsspelet Drive Ahead!
Adverty AB presenterar idag ett exklusivt globalt partnerskap med den ledande spelutvecklaren Dodreams, som lanserar sömlösa In-Play™-annonser i det mycket framgångsrika mobilspelet Drive Ahead! - vilket gör det möjligt för annonsörer att ta del av immersiva annonseringsmöjligheter i det populära spelet.
Dodreams använder nu Advertys teknik för att visa diskreta och kontextuellt relevanta annonser för sitt enorma och ständigt växande community, med Advertys In-Play™-annonser som visas tydligt i spelarenan och över hela gränssnittet.
Drive Ahead! är ett gladiatoriskt arenaspel som ofta beskrivs som det bästa av de bästa man-mot-man-spelen och som har mer än 225 miljoner organiska nedladdningar och mer än en miljon fans på de olika videoplattformarna. Spelet, som nu är sju år gammalt, fortsätter att växa i popularitet och har flera gånger marknadsförts av Apple och Google i AppStore och Play.
Dodreams VD Erik Pöntiskoski förklarar: "Vi ser reklam i spel som vår mest lovande och snabbast växande intäktskälla. Vi räknar med att annonser i spel kommer att bidra med mer än tio procent av intäkterna under de kommande 12 månaderna. Vi gör mer än spel - vi gör drömmar! Vårt uppdrag är att skapa gemensamma stunder av spänning för spelarna och Adverty's sömlösa teknik möjliggör annonser som bidrar till spelets realism och upplevelse, därav vårt exklusiva och långsiktiga partnerskap."
Thorbjörn Warin, Chief Supply Officer på Adverty, tillägger: "Med spelare från hela världen och ett fantastiskt engagemang är Dodreams en otrolig utvecklare vars team på ett skickligt sätt lyckas fokusera både på lång och kort sikt. Att Drive Ahead! läggs till i vår växande portfölj är en enorm förstärkning av vårt redan betydande utbud av spel med inriktning på bilar och racing. Det möjliggör fantastiska integrationer och möjligheter till produktplacering och varumärkesbyggande för våra annonsörer, vilka inser att sömlös annonsering i spel är nästa steg inom annonsmonetärisering. Vi är glada över att kunna lägga till ännu en världsledande speltitel till vårt växande utbud av förstklassig underhållning och vi ser fram emot ett nära samarbete."
Spel med bil- och racingtema är fortfarande den snabbast växande kategorin i Adverty's utbud, med fem nya spel bara under de senaste månaderna. Denna kategori är mycket eftertraktad av annonsörer som vill nå en väldefinierad, främst manlig, målgrupp av spelare runt om i världen. Nu när gaming har vuxit och blivit en plattform som alla använder, spelar, lär sig samt arbetar inom så är timingen för Dodreams väldigt bra då annonsörer tittar närmare på att vara en aktiv del av gaming comunityn.