Adverty och Apex Mobile Media tillkännager partnerskap för In-Play annonsering i Kanada
Apex Mobile Media kommer att agera återförsäljare och representera Adverty's banbrytande in-game-portfölj på den kanadensiska marknaden.
Adverty AB (publ) tillkännager idag ett partnerskap med Apex Gaming Network, en division av Apex Mobile Media, som har undertecknat ett avtal vilket gör det möjligt att representera och sälja Adverty's spelkatalog med In-Play-annonser i Kanada, med möjlighet till försäljning även i USA. Detta partnerskap gör det möjligt för varumärken och annonsörer i regionen att dra nytta av sömlösa och immersiva annonseringsmöjligheter i spel.
Apex Gaming Network är en division av Apex Mobile Media, som är ledande inom mobilannonsering i appar, och Kanadas enda spelnätverk som placerar varumärken i förstklassiga spelmiljöer. De är inriktade på att hjälpa varumärken att nå samt engagera spelanvändare i Kanada och har sedan tidigare exklusiva partnerskap med spelpartners från hela världen, bland annat Rovio, AudioMob, EA och SuperLeague Gaming.
Partnerskapet mellan Adverty och Apex Mobile Media kommer vid en tidpunkt då allt fler varumärken försöker kommunicera och annonsera i virtuella spelvärldar, och Adverty är nu på god väg mot en global närvaro.
Walder Amaya, VD och medgrundare av Apex Mobile Media, säger: "Vi är mycket stolta över att samarbeta med Adverty och att kunna erbjuda deras marknadsledande annonslösningar till våra kunder på den kanadensiska marknaden. Genom att cementera detta partnerskap kommer Apex Gaming Network att fortsätta att leda vägen inom den kanadensiska mobilspelskategorin genom att erbjuda nya spännande annonseringsmöjligheter till våra kunder."
Alex Ginn, VP Partner Sales på Adverty, tillägger: "Vi ser fram emot att kunna erbjuda vår banbrytande annonsplattform i samarbete med Apex; vilket öppnar upp helt nya möjligheter för engagemang med målgrupper i denna framtidsinriktade region.”
Apex har redan avtal med alla större byråer på den kanadensiska marknaden och relationen har börjat positivt med en videokampanj för In-Play som marknadsför de nya LEGO Star Wars™-produkterna på den kanadensiska marknaden.
Tidigare i år lanserade Adverty en branschledande teknik för strömmande video för In-Play-annonser - vilket för första gången förde in innovativa programmatiska annonsformat för videodisplay till spelvärlden. Med över 3 miljarder spelare globalt vänder sig mainstream-varumärken alltmer till in-game annonsering, som nu anses vara en central pelare för framtida innovationer inom spel och Metaverse.
Om Apex Mobile Media
Apex Mobile Media är ett ledande företag för lösningar för mobil marknadsföring och levererar enastående digitala end-to-end reklamtjänster till varumärken och byråer i Kanada samt specialiserar sig på att ge varumärken en förstklassig och transparent mobil annonseringsupplevelse.