Adverty och Apex Mobile Media kommer att genomföra en road show i Kanada under mitten av maj 2023.
Adverty och Apex Mobile Media kommer att genomföra en roadshow för mediebranschen i Toronto, Kanada under mitten av maj 2023 för att öka effekterna av partnerskapet.
"Det blir en spännande resa som kommer att ge ett mycket positivt utfall för båda parter", säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty. "Vi ser redan ett enormt intresse från den Kanadensiska marknaden och i och med att allt fler varumärken vill kommunicera samt annonsera i virtuella spelvärldar är det gynnsamt att Adverty ytterligare stärker sitt fotavtryck i nordamerika", tillägger Jonas.
Tidigare i år lanserade Adverty en branschledande teknik för strömmande video för In-Play-annonser - vilket för första gången förde in innovativa programmatiska annonsformat för videodisplay till spelvärlden. Med över 3 miljarder spelare globalt vänder sig mainstream-varumärken alltmer till in-game annonsering, som nu anses vara en central pelare för framtida innovationer inom spel och Metaverse.
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande och patenterade annonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa In-Play™ och In-Menu™ annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, München, Helsingfors, Istanbul och Lviv. Mer information på www.adverty.com.
Apex Gaming Network är en division av Apex Mobile Media, som är ledande inom mobilannonsering i appar, och Kanadas enda spelnätverk som placerar varumärken i förstklassiga spelmiljöer. De är inriktade på att hjälpa varumärken att nå samt engagera spelanvändare i Kanada och har sedan tidigare exklusiva partnerskap med spelpartners från hela världen, bland annat Rovio, AudioMob, EA och SuperLeague Gaming.