Adverty integrerar med LoopMe SSP för att utöka tillgången till sitt ledande In-Play utbud
Adverty tillkännager idag ett partnerskap med LoopMe som utökar tillgången till sitt marknadsledande utbud av programmatiska In-Play-annonser för varumärken världen över.
Adverty AB (publ), den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, utökar sitt medieutbud genom att samarbeta med LoopMe, ett ledande teknikföretag som använder artificiell intelligens (AI) för att förbättra prestandan inom varumärkesannonsering.
Partnerskapet kommer att ge LoopMes annonskunder tillgång till Advertys stora utbud av In-Play-annonser, vilket ökar räckvidden och “brand uplift” för kunderna samtidigt som spelupplevelsen respekteras.
LoopMes intäkter 2022 uppgick till 150 miljoner USD och företaget rapporterade en global tillväxt om 55% på årsbasis och en tillväxt på 27% på årsbasis enbart i Asien-Stillahavsregionen. Detta visar på en fortsatt efterfrågan av LoopMes resultatbaserade teknikprodukter, som inte bygger på personliga identifieringsuppgifter och finns tillgängliga i mobil, CTV, digital audio, digital out-of-home och andra nytillkomna digitala reklamkanaler.
Adverty hjälper till att skapa uppmärksamhet och lyfta varumärken genom diskret reklam i engagerande, immersiva spelmiljöer. Bolagets revolutionerande och flerfaldigt patenterade In-Play-teknik för viewability är den enda lösningen på marknaden som överensstämmer med de riktlinjer för mätning av viewability i spel som nyligen fastställts av IAB och Media Rating Council.
Om LoopMe
LoopMe, en ledande resultatbaserad plattform, omsluter hela kretsloppet för digital reklam. Genom att utnyttja AI för att optimera medieleveranser i realtid, driver bolaget mätbar ökning av affärsresultat och effektivare annonsering inom marknadsföring online och offline, inklusive varumärkesbyggande, köpvilja, övervägande, fotgängartrafik och försäljning. LoopMe grundades 2012 med uppdraget att skapa bättre konsumentupplevelser genom innovation, drivet av data, för att föra samman människor och varumärken.
Företaget har sitt huvudkontor i Storbritannien och globala kontor i New York, Boston, Atlanta, Chicago, Detroit, San Francisco, Los Angeles, Toronto, Singapore, Dnipro (Ukraina), Japan och Hongkong. I januari 2022 blev Mayfair Equity Partners, en ledande investerare i teknik och konsumenttillväxt, LoopMes majoritetsinvesterare, tillsammans med företagets grundare Stephen Upstone och Marco van de Bergh, ledningsgrupp samt befintliga institutionella investerare, inklusive BGF.
För mer information om LoopMe, besök www.loopme.com