Adverty integrerar med Europa-baserade ConnectAd SSP för att ytterligare utöka tillgången till sin branschledande In-Play-portfölj
Adverty tillkännager idag ett partnerskap med ConnectAd, en av de största Europa-baserade och Supply-Side-Platformarna, för att utöka tillgången till sin marknadsledande, programmatiska In-Play-portfölj för annonsörer i både Europa och globalt.
Adverty AB (publ), den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, utökar nu sitt medieutbud ytterligare genom att samarbeta med ConnectAd, en SSP som numera är det främsta valet för flertalet byråer, annonsörer och världsledande trade desks. Partnerskapet kommer att ge ConnectAds kunder enkel tillgång till Adverty's branschledande utbud av In-Play-annonser.
"Vår integration med ConnectAd, som är en av de snabbast växande programmatiska plattformarna i branschen, stärker ytterligare vårt fotfäste i och utanför Europa och befäster vår position som den ledande leverantören av In-Play-annonser på marknaden", förklarar Jonas Söderqvist, VD för Adverty.
Vedran Bilos, VD för ConnectAd säger: "Jag är glad över att kunna tillkännage vårt partnerskap med Adverty, en ledande leverantör av In-Play-annonser. Vårt gemensamma engagemang för kvalitet och innovation gör att det här partnerskapet är en perfekt matchning för oss. Advertys programmatiska In-Play-format och ConnectAds branschledande SSP kommer att ge våra annonspartners en oöverträfflig möjlighet att nå nya målgrupper samt att uppnå sina marknadsföringsmål".
Adverty hjälper till att skapa uppmärksamhet och lyfta varumärken genom diskret reklam i engagerande, immersiva spelmiljöer. Deras revolutionerande och flerfaldigt patenterade In-Play-teknik för viewability är den enda lösningen på marknaden som uppfyller de riktlinjer för mätning av visningsbarhet i spel som fastställts av IAB och Media Rating Council.
Om ConnectAd
ConnectAd är en av de största Europa-baserade och privatägda plattformarna på supply-sidan med fokus på att frigöra den kompletta ekonomiska potentialen hos digitala medieföretag. Vi är en SSP som byråer, annonsörer och världsledande handelsplatser väljer och hjälper medieägare att öka sina intäkter. Vi är en stolt branschpionjär med nästan 20 års erfarenhet av den digitala mediebranschen - från att ha varit pionjärer i användningen av real-time bidding till att uppfinna header bidding. Vårt arbete berör miljarder kunder runt om i världen, liksom de största namnen inom digitala medier och reklam.