Adverty ingår exklusivt försäljningssamarbete med AdArabia för MENA-regionen
Adverty AB (publ), den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager idag ett exklusivt partnerskap med AdArabia för att etablera in In-Play-plattform i MENA-regionen.
Som en del av detta exklusiva partnerskap kommer Adverty att dra nytta av AdArabias starka relationer med mediebyråer och köpare i regionen och leverera sin mycket engagerande spelportfölj till ledande varumärken som vill nå sina målgrupper.
"Vi är glada över att inleda ett exklusivt samarbete med AdArabia för MENA-regionen eftersom vi ser en enorm tillväxtpotential för In-Play-annonsering i denna del av världen. Vi har blivit enormt imponerade av vad AdArabia har planerat för vårt annonsformat, både på kort och lång sikt", säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty.
"Advertys portfölj har den perfekta typen av kontext för oss att erbjuda i MENA-regionen, med över 550 spel i olika genrer. Att kunna erbjuda engagerade målgrupper genom utmärkta annonsplaceringar i en katalog som består av 40% sport- och racingspel har visat sig vara ett framgångsrikt koncept för våra globala premiumannonsörer inom segmentet lyxbilar och lyxvarumärken. Att nå 17% av befolkningen i åldern 15-55 år innebär en fantastisk möjlighet för alla varumärken i den här regionen att aktivt arbeta med sina målgrupper. Dessutom ser vi en genomsnittlig "time-in-view" på 12 sekunder för varje visning, vilket helt enkelt är fantastiskt. Kommunikationen mellan varumärken och publiken är alltså både omfattande och exklusiv, och överträffar alla KPI:er vi ser på andra plattformar", säger Nisrine Ghazal, VD för AdArabia Media.
Om AdArabia:
AdArabia är ett ledande säljbolag inom digital media som arbetar för att förändra det digitala annonseringslandskapet. Vi specialiserar oss på att koppla samman publicister, tv-bolag och annonsörer genom att erbjuda innovativa lösningar för effektiv intäktsgenerering, strategisk annonsering och publikengagemang. Vårt erbjudande kompletteras av ett förstklassigt datapaket, som inkluderar värdefull förstapartsdata och en omfattande ad tech-stack, som erbjuder end-to-end-lösningar som säkerställer sömlösa, effektiva och mycket riktade digitala reklamkampanjer.
För förfrågningar från media och ytterligare information, vänligen kontakta:
Heba Mohsen
[email protected]