Adverty tillkännager partnerskap med League-M för DACH-regionen
Adverty AB (publ), den ledande plattformen för in-game annonsering i spel och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, tillkännager idag ett strategiskt partnerskap med League-M för att ta In-Play-annonsering till varumärken i DACH-regionen (Tyskland, Österrike och Schweiz).
Som en del av partnerskapet får Adverty tillgång till League-M’s starka relationer med mediebyråer och andra typer av medieköpare i regionen, vilket ger varumärken tillgång till ett större utbud av annonsformat, spel och målgrupper. Detta gör det möjligt för Adverty att leverera engagerande annonskampanjer till varumärken som vill nå sina målgrupper på ett nytt och betydande sätt i DACH-regionen.
"Partnerskapet med League-M är ett stort steg framåt för oss när vi fortsätter att utöka vår globala räckvidd och stärka vår position som den ledande plattformen för In-Play-annonsering", säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty.
"Vi är glada över att samarbeta med Adverty för att kunna erbjuda deras innovativa lösningar för reklam i spel till vårt nätverk av byråer och varumärken", säger Florian Lormes, VD för League-M.
"Advertys sömlösa, engagerande och icke-påträngande tillvägagångssätt för reklam i spel är i linje med våra värderingar och vi är övertygade om att detta partnerskap kommer att göra det möjligt för varumärken att effektivt nå sin publik i DACH-regionen."
Om League-M:
League-M Europe är DET digitala försäljningshuset för internationell räckvidd. LME grundades i början av 2019 av Pia Kniprath, Gunnar Obermeier och Florian Lormes och utvecklades snabbt till ett av de viktigaste försäljningshusen för premiumpublicister i Europa, såsom de globala aktörerna Fandom, Airtango, Anyclip och många fler. Dessutom ser LME sig själv som en paneuropeisk försäljningshubb för internationella varumärken och adtechföretag. League-M stöder ett framgångsrikt inträde och en framgångsrik utveckling på den mycket komplexa europeiska marknaden. "Vi ger våra kunder råd så holistiskt och omfattande som möjligt och hjälper dem att förstå och framgångsrikt etablera sig på den fraktala europeiska reklammarknaden", säger Pia Kniprath, medgrundare av League-M. För att få veta mer om League-M Europe, besök www.league-m.com.