Adservices grundare Casper Grud avslutar sin anställning på Adtraction
Casper Grud lämnar sin anställning på Adtraction den 30 september 2024.
Casper Grud grundade Adservice 2007 tillsammans med Øystein Åsebø. Adservice förvärvades av Adtraction i januari 2023 och har nu integrerats i Adtractions organisation. Vid förvärvet hade bolaget 400 annonsörer och 1 200 partners med en nettoomsättning om 280 miljoner DKK (cirka 426 miljoner SEK) och en EBITA om 24 miljoner DKK (cirka 36 miljoner SEK).
“Casper har levt upp till allt han lovade i samband med förvärvet och mer därtill”, säger Simon Gustafson, VD på Adtraction. “Vi har haft ett bra och positivt samarbete, vi har integrerat organisationerna, och vi har migrerat affären till en plattform. Vi är nu ett bolag. Casper har delegerat i stort alla sina uppgifter till andra och det är naturligt att han nu vill söka nya utmaningar. Jag är tacksam för Caspers positiva inställning och stora bidrag till integrationsprocessen. Adtraction fortsätter förstås med full fart framåt.”
“Min resa med Adservice har varit otrolig; de tidiga startup-dagarna, tillväxtfasen, att vara VD för ett internationellt företag och till sist att sälja företaget och underlätta en smidig övergång av kunder, partners och hela organisationen till Adtraction Group. Varje steg har varit spännande och givande! Synergierna mellan de två företagen har överträffat våra förväntningar.
För min egen del är det nu dags för nästa kapitel. Jag är djupt tacksam för det starka och positiva samarbetet med Simon, resten av ledningsteamet och alla de fantastiska kollegorna från både Adservice och Adtraction. Jag ser fram emot att följa företagets framtida framsteg från sidlinjen och som aktieägare”, säger Casper Grud.
Casper Grud äger 1 570 000 aktier i Adtraction genom bolag.
Kontaktinformation
Simon Gustafson, VD, [email protected], +46 73 823 03 32
Adtractions Certified Adviser är Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB.
Om Adtraction
Adtraction är ledande i Norden inom digital marknadsföring via partners. Vi utvecklar och driver en plattform som kopplar samman annonsörer, som vill öka sin försäljning, med olika former av partners, exempelvis digitala magasin, influencers, bloggare, forum, mobilappar och prisjämförelsesajter, som vill skapa intäkter baserat på sitt innehåll och sina besökare.
Bolaget har lokala kontor i tolv länder i Europa, med huvudkontor i Stockholm.