Acconeer uppdaterar organisationen för att stödja ny go-to-market-strategi
För att accelerera försäljningen implementerar Acconeer en ny go-to-market-strategi, med ett tydligt fokus på att vinna större kunder på specifika växande volymmarknader. Go-to-market-strategin introducerades i delårsrapporten för tredje kvartalet. Idag tar vi nästa steg genom att uppdatera organisationen för att spegla den nya strategin.
De lokala försäljningsorganisationerna förstärks på våra viktigaste marknader. För att säkerställa fokus och bandbredd delas säljavdelningen upp i Sales Asia under ledning av Ted Hansson och Sales Europe, Americas & Australia under ledning av Magnus Gerward.
Produktorganisationen förstärks för att stödja fokusmarknaderna, med ett tydligt ansvar för både det tekniska och kommersiella erbjudandet på dessa marknader. Denna funktion leds av Mikael Egard.
FoU-organisationen skärper sitt fokus på exekvering och leds av Karin Alfvén. Karin har varit i företaget sedan 2018 och var tidigare Head of Software Development.
Dessutom utses Per Odénius till Head of Operations efter Lennart Moberg som trappar ner för att gå i pension. Per har varit på Acconeer sedan 2015, senast som Head of ASIC Development and R&D Program Manager.
Vd Ted Hansson kommenterar: ”Den nya organisationen skapar tydlighet och fokus för att exekvera den nya go-to-market-strategin. Jag är övertygad om att vi nu har nyckelingredienserna; strategi, produkter och organisation för att accelerera vår tillväxt.”
Hela ledningsgruppen kommer att kunna hittas på Acconeers hemsida.