Acast utvidgar annonsavtalet med The New York Times — lägger till "This American Life" och "Serial"
Efter en framgångsrik start av monetiseringen av "The Daily" från The New York Times inom Storbritannien, kommer Acast att även monetisera fler av The New York Times ikoniska podcats inom Storbritannien — däribland populära "This American Life" och banbrytande "Serial".
För knappt en månad sedan ingick Acast och The New York Times ett annonsavtal för podcats inom Storbritannien. Nu utvidgas avtalet, när The New York Times väljer att öppna upp en större del av sin podcastkatalog.
“This American Life”, med programledaren Ira Glass, är ett offentligt radioprogram som varje vecka diskuterar samällsfrågor — inom politik, vetenskap och kultur — med personer som befunnit sig på plats. 2020 ingick The New York Times ett strategiskt samarbete med “This American Life”, med ansvar för dess annonsutrymme.
“Serial” är en podcast som grundar sig i grävande journalistisk, programledd av Sarah Koenig. Annonsörer i Storbritannien kommer nu kunna ha tillgång till all tre säsonger av “Serial”, samt ytterligare podcasts från Serial Productions, så som “Nice White Parents” och“The Trojan Horse Affair.”
Joe Copeman, SVP of Global Sales på Acast, säger: “Annonsörer i Storbritannien kommer nu kunna köpa annonsutrymme på flera ledande podcasts från The New York Times, däribland hos podcastgiganterna Ira Glass och Sarah Koenig - vars röster omedelbart associeras med deras succéprogram. Dessa, tillsammans med The Daily, gör att annonsörer nu har tillgång till över 500 000 lyssnare på veckobasis i Storbritannien.”
För mer information om tillgängliga podcast och annonspaket hos The New York Times, vänligen kontakta [email protected].