Acast bland de ledande när Podtrac rankar försäljningsnätverk för podcasts i USA
Acast AB (publ), den ledande podcastplattformen och pionjären inom det öppna ekosystemet för podcasts, är stolta att offentliggöra att bolaget rankas nummer två i Podtracs nya ranking av annonsförsäljningsnätverk för podcasts på den amerikanska marknaden – Podcast Sales Network Ranking.
Podtracs ranking ger annonsörer tillgång till data på månadsbasis avseende räckvidd och leveranskapacitet för de främsta försäljningsnätverken eller plattformarna inom podcastannonsering. Den nya rankningen omfattar mer än 38 000 podcasts och 500 miljoner månatliga nedladdningar och tillhandahåller omfattande och viktig information om annonseringsalternativ bland podcasts.
"Podtrac har etablerat branschstandarden för mätning och analys både vad gäller enskilda podcasts och olika podcastnätverk. Nu skapar Podtrac ökad transparens och insikt kring branschens aktörer, vilket underlättar analys och planering för annonsköpare. Jag är givetvis glad att dessa branschdata också påvisar att Acast är en av de ledande aktörerna på den växande amerikanska marknaden”, säger Ross Adams, CEO på Acast.
Läs mer om den nya rankingen på Acasts blog.
Ta del av Podtracs Sales Network Ranking här.
Podtrac är en ledande aktör avseende mätningar och analys av podcasts, och analyserar fler poddsändningar, utgivare, nätverk, lyssnare och nedladdningar än något annat tillgängligt system. Podcasts analyser omfattar mer än 2,5 miljarder poddnedladdningar månadsvis, data som gör det möjligt för annonsörer och poddkreatörer att skapa en bild av populära poddutgivares och försäljningsnätverks räckvidd och leverans för att därigenom fatta mer välgrundade och informerade beslut avseende innehåll och annonsplanering. Podtracs mätsystem är certifierat av IAB. Mer information finns på Podtrac.com.